Sfaturi SEO pentru afaceri mici, cum sa-i bati pe cei mari


sfaturi seo pentru afaceri mici

SEO

Este o competitie acerba pentru vizibilitate, iar pentru afacerile mici, unde resursele pot fi limitate, castigarea unei pozitii de top poate parea descurajanta. Totusi, exista modalitati clare prin care chiar si micile afaceri pot prospera online urmand aceste sfaturi SEO din partea expertilor, sau, un ghid de optimizare site web corect.

Marketing-ul pe motoarele de cautare a crescut odata ce cautarea online s-a integrat in viata noastra. Fiecare afacere, o corporatie de milioane de euro sau un mic startup, are acum nevoie de o prezenta digitala infloritoare.

Desi un site web mare, stabilit si/sau un buget SEO substantial ofera companiilor mari un avantaj atunci cand vine vorba de a ajunge in varful Google, aceasta nu inseamna ca firmele mici nu pot concura cu cei mari.

Exista exemple de site-uri web mici care, printr-o campanie de optimizare web reusita, se situeaza mai sus decat site-urile mari de marca in Google. Totusi, greseala pe care o fac multi la inceput, care nu le ofera aproape nicio sansa de a-si devansa concurentii mai mari, este sa vizeze cuvintele cheie gresite.

Autoritatea domeniului (DA) primeste tot?

Fiecare domeniu nou incepe cu un DA (Domain Authority by MOZ) de 1.

DA este construit folosind o multitudine de factori, totusi, profilul de link-uri al site-ului tau determina valoarea DA.

Deoarece site-urile mari au deja un profil de link urias, nu este surprinzator faptul ca au valori DA de 45+. Desi nu exista o corelatie directa intre DA si clasamente, site-urile cu valoare DA mare apar frecvent in pozitiile de top ale rezultatelor cautarii.

Chiar daca nu concurezi cu eMag, vei avea un concurent puternic care exista de ceva vreme si care si-a construit o autoritate pe web. Acest lucru poate fi descurajant pentru tine si pune sub semnul intrebarii valoarea investitiei in optimizare SEO. Cele 10 rezultate afisate pe fiecare pagina Google nu inseamna nimic altceva doar ca exista concurenta pentru acele locuri, ceea ce este bine si pentru tine.

Prin urmare, intrebarea pe care o abordam acum este urmatoarea:

Cum poti tu, o afacere mica cu experienta si resurse limitate, sa concurezi cu acel nivel de dominatie online?

1. Sa ai un site bine organizat si structurat

La ce se asteapta vizitatorii tai?

Asteptarile pe care le au oamenii atunci cand viziteaza un site web nu sunt chiar atat de diferite de cele pe care le-ar avea atunci cand viziteaza un magazin stradal.

Ei vor sa:

  • gaseasca rapid ceea ce cauta
  • sa li se raspunda la intrebari usor si rapid
  • sa vada dovezi ca pot avea incredere in tine

Asta vor oamenii.

Nu le pasa daca un aspect al designului este rosu sau albastru sau cat de grozav crezi tu ca este un produs sau serviciu. Vor sa intre, sa obtina ceea ce vor si sa plece. Unii ar putea avea nevoie de putin mai multa convingere si, deci, ar trebui sa le oferii ceva, dar accentul principal ar trebui sa fie accelerarea procesului de a oferi oamenilor ceea ce isi doresc.

2. Gaseste-ti nisa.

Unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poti face este sa te concentrezi pe o nisa.

Instinctiv, ai putea crede ca cea mai buna modalitate de a spori vizibilitatea la cautari este sa acoperi cat mai multe domenii de expertiza posibile. Lucru partial adevarat.

Daca incerci sa dai de pamant cu cei mai mari concurenti ai tai, te sfatuiesc sa te concentrezi pe o nisa. SEO este un proces care devine din ce in ce mai mult despre relevanta. Concentreaza-te pe un set de cuvinte cheie nisate si asa vei deveni o autoritate in acel spatiu.

In loc sa vizezi cavantul cheie „servicii SEO”, care detine cel mai mare volum de cautare, un termen mai aplicabil pentru o firma mica ar fi „servicii seo la preturi accesibile Craiova”.

Acest mix – alegerea cuvintelor cheie potrivite, crearea celui mai bun continut si vizualizarea continutului de oamenii potriviti – necesita timp si rezultatele nu sunt instantanee, dar functioneaza si permite companiilor mici sa concureze cu cele mari. Orice afacere mica poate face acest lucru, indiferent de industria in care opereaza, asa ca nu exista nicio scuza pentru nimeni sa spuna ca este imposibil pentru ei sa ajunga in varful Google.

3. Foloseste strategii de cuvinte cheie long tail.

Strategiile de cuvinte cheie cu coada lunga incearca sa atinga un obiectiv similar.

Cuvintele cheie cu coada lunga sunt expresii extinse care se cauta pe Google, cum ar fi „cum sa imbunatatesc SEO pentru afacerea mea”, mai degraba decat „imbunatatire SEO” mai scurta si mai populara.

Clasificarea superioara pentru un cuvant cheie cu coada lunga este o sarcina mult mai simpla decat clasarea corecta pentru cuvintele cheie scurte. Asa ca, desi aduc mai putin trafic, ofera totusi multa valoare pentru intreprinderile mici.

Pentru cuvintele cheie mai lungi si mai specifice, probabil ca vor exista in continuare companii mari care vor fi clasate pe prima pagina pentru ele.

Totusi, o afacere mica le poate depasi, intr-un interval de timp rezonabil si fara a cheltui o avere, din cauza unui punct important care adesea este trecut cu vederea si anume: Google clasifica paginile web, nu site-urile web. El vrea sa returneze cea mai buna pagina web pentru o interogare de cautare, indiferent daca acea pagina se afla pe site-ul unei companii mici sau pe cel al unei companii mari.

Clasarea paginilor web pe Google in loc de site-uri web ar putea parea putin mai mult decat semantica, dar face o mare diferenta in termeni practici.

Inseamna ca, pentru a se clasa bine pentru un anumit cuvant cheie, o afacere mica nu trebuie sa creeze un intreg site web care este mai bun decat site-urile aflate in prezent pe prima pagina pentru acel cuvant cheie, trebuie doar sa creeze o pagina web mai buna decat paginile specifice in prezent, clasate pe prima pagina.

4. Pagini pentru fiecare cuvant cheie

Marile companii ar putea avea bugete mari de cheltuit pe site-urile lor web, dar nu pot crea o pagina grozava, relevanta pentru fiecare expresie cheie legata de industria lor, ceea ce lasa ferestre deschise pentru companiile mici, chiar si in industriile competitive. Pentru a putea profita de aceste oportunitati trebuie sa creezi continut de inalta calitate (de 10 ori mai bun decat continutul aflat in prezent pe prima pagina) care este foarte strans legat de cuvintele cheie pe care le vizezi.

Pentru a te clasa mai sus decat companiile mari pentru acele cuvinte cheie, trebuie sa faci mai mult decat sa creezi pagini cu continut de inalta calitate – trebuie sa-l promovezi. Trebuie sa informezi oamenii despre acel continut, astfel incat ceilalti sa se poata conecta la el. Este extrem de important ca acest lucru sa se intample, deoarece Google se bazeaza in principal pe linkuri pentru a evalua calitatea unei pagini web.

5. Calitatea backlink-urilor este si ea foarte importanta

Nu este o dovada clara ca pagina web cu cele mai multe link-uri se claseaza cel mai sus, dar aceasta este tendinta generala, desi calitatea acelor backlink-uri este si ea foarte importanta.

Deci, pentru a se clasa mai sus decat un site web stabilit pentru un anumit cuvant cheie, o afacere mica trebuie, practic, sa obtina mai multe backlink-uri de buna calitate care sa indice catre pagina relevanta de pe site-ul sau.

Nu este un joc chiar egal, deoarece companiile mari au nevoie de mai putine backlink-uri pentru a clasa paginile de pe site-urile lor, deoarece o parte din increderea ai autoritatea acumulate este transmisa pe fiecare pagina de pe site-urile lor.

Este dificil de dat un numar exact, deoarece sunt atat de multe variabile implicate, dar acest dezavantaj inseamna ca o afacere mica poate avea nevoie sa achizitioneze cu 10-30% mai multe link-uri de la site-uri web terte catre o pagina de pe site-ul sau decat trebuie sa faca un business mare.

Cele mai bune site-uri cu care sa incepi procesul de optimizare SEO Off Page sunt cele care in prezent trimit catre paginile web de pe prima pagina pentru cuvantul cheie pentru care doresc sa se clasifice.

Daca o afacere mica are o pagina pe site-ul ei care are un continut mai bun decat o pagina de pe un alt site web la care cineva trimite deja linkuri, atunci exista o sansa destul de mare ca site-ul web sa trimita un link la continutul intreprinderilor mici. Oricine are un blog sau un site web similar merita sa fie contactat.

6. Vizeaza interogari de cautare localizate

Compania mea pe Google, cunoscuta inainte ca Locaii Google si uneori numita Google Local, este o platforma online gratuita oferita de Google. Are doua scopuri: sa-i ajute pe proprietarii de afaceri sa-si creasca vizibilitatea online si sa-i ajute pe oameni sa gaseasca si sa revizuiasca afaceri in zona lor locala. Este efectiv cel mai cuprinzător si mai accesibil director de afaceri creat vreodata.

Exista o tendinta in crestere a clientilor care prefera sa faca cumparaturi locale si aceasta reprezinta o alta oportunitate de a bate concurenta. Profilurile Compania mea pe Google se configureaza gratuit si permit acum companiilor mai mici sa capteze un segment de piata de nisa doar prin proximitate.

Google my Business

Creeaza o pagina de companie bine optimizata, cu locatii, numere de telefon si orele de lucru exacte. Actualizarile algoritmului Google segmenteaza si mai mult zona SEO. Daca nu ai inceput pe Google Local, acum este momentul pentru optimizare seo local.

Inregistrarile Compania mea pe Google sunt pentru companiile care servesc clientii in principal in zona lor locala, de ex. Agentie SEO Craiova , cu exemple si tipuri de companii carora le sunt destinate inregistrarile, inclusiv, dar fara a se limita la: contabili, constructori, stomatologi, scoli de soferi, sali de sport, fotografi, agentii de publicitate, restaurante, catering, electricieni, agenti imobiliari, instalatori, etc.

Ori de cate ori cineva cauta ceva despre care Google considera ca are intentie locala, cum ar fi „specialist SEO Craiova” sau „servicii optimizare SEO Bucuresti”, linkurile catre 3 inregistrari Google My Business vor fi afisate sub o harta a zonei locale. Cand dai clic pe inregistrarea unei companii, oamenii poti vedea date importante despe companie: servicii, produse, site, adresa, telefon, etc.

7. Produce continut de inalta calitate.

Crearea loialitatii, constientizarii si credibilitatii de brand necesita continut bun, publicat frecvent si de calitate.

Majoritatea companiilor au un blog pe site unde publica continut, in timp ce altele fac acest lucru publicand carti electronice, seminarii web, podcasturi, videoclipuri si alte forme de media captivante.

Indiferent de calea pe care alegi sa mergi, asigura-te ca ceea ce postezi este interesant, legitim si valoros pentru cititorii tai. Cheile pentru construirea numelui de brand prin strategia de continut sunt calitatea si consistenta.

Sfaturi SEO pentru proprietarii de afaceri mici

SEO pentru companiile mici nu trebuie sa fie complicat.

Iti poti imbunatati vizibilitatea in motoarele de cautare si poti atrage vizitatori pe site-ul tau concentrandu-te pe selectarea cuvintelor cheie, crearea de continut bun, optimizarea pe site sau SEO On Page si backlink-uri.

Tot in sfaturi SEO includem si selectarea cuvintelor cheie care este punctul de pornire. Trebuie sa alegii cuvinte cheie care sunt direct relevante pentru afacerea ta, pe care oamenii le cauta si care nu sunt prea competitive pentru bugetul tau. Limiteaza-te la aproximativ 5 pentru inceput – si pot obtine rezultate bune cu un buget mic.

Dupa selectarea cuvintelor cheie, ar trebui sa creezi o pagina de continut pentru fiecare dintre ele. Continutul pe care il crezi ar trebui sa indeplineasca intentia si nevoia persoanelor care cauta acel cuvant cheie. De asemenea, ar trebui sa fie mai bun decat continutul de pe prima pagina pentru cuvintele cheie alese.

Dupa ce ai creat noul continut, trebuie sa adaugi cuvantul cheie pentru fiecare pagina la adresa URL a paginii, titlul paginii, metadescrierea si eticheta de antet. Procesul de optimizare pe site inseamna mai mult decat adaugarea de cuvinte cheie in acele locuri, dar acesta este cel mai important lucru de facut si are cel mai mare efect asupra rezultatelor.

Crearea de continut bun si optimizarea lui corecta va avea ca rezultat clasarea site-ului in motoarele de cautare, dar probabil nu atat de sus pe cat vrei. Este numarul de backlink-uri si calitatea lor, link-uri de pe alte site-uri care indica catre site-ul tau.

Replicarea backlink-urilor

In general, pentru a se clasa pe prima pagina pentru un cuvant cheie, site-ul tau trebuie sa aiba backlink-uri mai relevante, de buna calitate decat au site-urile care se clasifica in prezent pe prima pagina pentru acel cuvant cheie. Replicarea backlink-urilor pe care acele site-uri aflate deja pe prima pagina este un loc bun sa incepi.

Ar trebui sa le ceri partenerilor/furnizorilor/ sa adauge un link catre site-ul tau. Rezultatele SEO nu sunt instantanee, asa ca backlink-urile pe care le obtii s-ar putea sa nu fie creditate de motoarele de cautare timp de cateva saptamani, cu toate acestea, in timp, pozitia la cautari se va imbunatati si vei primi din ce in ce mai multi vizitatori pe site.

Serviciile mele

Ofer servicii complete pentru succesul afacerii tale online. De la optimizarea SEO si campanii eficiente Google Ads, pana la crearea de site-uri web, magazine online si aplicatii personalizate, ma asigur ca afacerea ta are o prezenta digitala puternica.