Sfaturi SEO pentru afaceri mici: concureaza cu cei mari
In sensul cel mai elementar, marketing-ul digital este o incercare de a atrage cat mai multi oameni pe site-ul tau prin motoarele de cautare. In timp ce obtinerea pozitiei #1 pe Google este Sfantul Graal al oricarei campanii SEO, exista o intrebare care ramane in continuare: Cand oamenii dau clic pe pagina ta, cu ce sunt intampinati?
Este o lume competitiva SEO. De fapt, pentru firmele mici, este si mai dificil. Dar orice speranta nu este pierduta. Sfaturi SEO din partea expertilor pentru afacerile mici.
Marketing-ul pe motoarele de cautare a crescut odata ce cautarea online s-a integrat in viata noastra. Fiecare afacere, o corporatie de milioane de euro sau un mic startup, are acum nevoie de o prezenta digitala infloritoare.
Autoritatea domeniului (DA) primeste totul
Fiecare domeniu nou incepe cu un DA (Domain Authority by MOZ) de 1.
DA este construit folosind o multitudine de factori, totusi, profilul de link-uri este cea mai accesibila modalitate de a creste DA. Poti accelera procesul prin cumpararea unui domeniu vechi, care are deja autoritate SEO, dar, poate fi riscant.
Daca nu stii cum sa-l evaluezi, s-ar putea sa cumperi un domeniu penalizat anterior.
Deoarece site-urile corporatiilor mari au deja un profil de link-uri urias, arhive mari de continut si vizitatori recurenti, nu este surprinzator faptul ca in general au valori DA de 45+. Desi nu exista o corelatie directa intre DA si clasamente, site-urile cu DA mare tind sa apara frecvent in pozitiile de top ale rezultatelor motoarelor de cautare.
Indiferent de nisa ta, vei avea intotdeauna cel putin un concurent care exista de ceva vreme si care si-a construit o vizibilitate pe web. Acest lucru poate fi uneori descurajant pentru tine si pune sub semnul intrebarii viabilitatea investitiei in SEO.
Prin urmare, intrebarea pe care o abordam acum este urmatoarea:
Cum poti tu, o afacere mica cu experienta si resurse limitate, sa concurezi cu acel nivel de dominatie online?
Cele 10 rezultate afisate pe fiecare pagina Google nu inseamna nimic altceva doar ca exista concurenta pentru acele locuri.
1. Gaseste-ti nisa.
Unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poti face este sa te concentrezi pe o nisa.
Instinctiv, ai putea crede ca cea mai buna modalitate de a spori vizibilitatea la cautari este sa acoperi cat mai multe domenii de expertiza posibile. Lucru partial adevarat.
Daca incerci sa dai de pamant cu cei mai mari concurenti ai tai, te sfatuiesc sa te concentrezi pe o nisa. SEO este un proces care devine din ce in ce mai mult despre relevanta. Concentreaza-te pe un set de cuvinte cheie nisate si asa vei deveni o autoritate in acel spatiu.
In loc sa vizezi cavantul cheie „servicii SEO”, care detine cel mai mare volum de cautare, un termen mai aplicabil pentru o firma mica ar fi „servicii seo la preturi accesibile Craiova”.
Acest termen ar fi, de asemenea, mai viabil, avand in vedere ca o firma mica tinde sa fie mai flexibila in ceea ce priveste preturile decat o firma mai mare.
2. Foloseste strategii de cuvinte cheie long tail.
Strategiile de cuvinte cheie cu coada lunga incearca sa atinga un obiectiv similar.
Cuvintele cheie cu coada lunga sunt expresii extinse care se cauta pe Google, cum ar fi „cum sa imbunatatesc SEO pentru afacerea mea”, mai degraba decat „imbunatatire SEO” mai scurta si mai populara.
Clasificarea superioara pentru un cuvant cheie cu coada lunga este o sarcina mult mai simpla decat clasarea corecta pentru cuvintele cheie scurte. Asa ca, desi aduc mai puțin trafic, ofera totusi multa valoare pentru intreprinderile mici.
3. Vizeaza interogari de cautare localizate.
A existat o tendinta in crestere a clientilor care prefera sa faca cumparaturi locale si aceasta reprezinta o alta oportunitate de a bate concurenta. Profilurile Compania mea pe Google se configureaza gratuit si permit acum companiilor mai mici sa capteze un segment de piata de nisa doar prin proximitate.
Creeaza o pagina de companie bine optimizata, cu locatii, numere de telefon si orele de lucru exacte.
Actualizarile algoritmului Google sunt concepute pentru a segmenta si mai mult zona SEO. Daca nu ai inceput pe Google Local, acum este momentul.
4. Produce continut de inalta calitate.
Crearea loialitatii, constientizarii si credibilitatii de brand necesita continut bun, publicat frecvent si de calitate.
Majoritatea companiilor au un blog pe site unde publica continut, in timp ce altele fac acest lucru publicand carti electronice, seminarii web, podcasturi, videoclipuri si alte forme de media captivante.
Indiferent de calea pe care alegi sa mergi, asigura-te ca ceea ce postezi este interesant, legitim si valoros pentru cititorii tai
Cheile pentru construirea numelui de brand prin strategia de continut sunt calitatea si consistenta.
Rezumat sfaturi SEO pentru afaceri mici
Desi nu exista comenzi rapide atunci cand vine vorba de depasirea SERP-urilor (in afara de serviciile PPC Google Ads), aceste strategii si sfaturi SEO te pot ajuta, in timp, sa urci incet in clasament.