Cat dureaza pana obtin rezultate din campania SEO & ROI


Rezultate SEO

SEO

Desi exista nenumarate intrebari pe tema SEO, putine ofera un raspuns la fel de greu ca si aceasta: „Cat dureaza pana obtin primele rezultate in SEO?” 🙁

In principiu, se datoreaza faptului ca, pe langa toate variabilele care joaca un rol in optimizarea propriului site web, trebuie sa evaluam aceleasi variabile si in eforturile de optimizare ale concurentilor.

Evaluare care complica si mai mult realitatea. Poate transforma o intrebare deja complexa, intr-una cu un raspuns infinit mai dificil.

Perioada de timp necesara returnarii rezultatelor in urma campaniei SEO, depinde de o varietate de factori si de anumite etape de optimizare web aplicate corect. De la punctul in care te afli cand pornesti catre piata, la asteptarile tale si chiar bugetul tau.

Exista un cuvant comun in randul expertilor in tehnicile de optimizare: „SEO este un maraton, nu un sprint.” Datorita actualizarilor Google, Panda si Penguin, stim ca, incercarea de a forta un rezultat rapid poate ajunge sa coste business-ul tau mult mai mult decat castiga.

Deci, cat dureaza pana obtin primele rezultate din campania SEO?

Sa ne uitam la 4 factori principali si decisivi. Cauze care determina perioada de timp pana cand afacerea ta va incepe sa obtina rezultate reale in ceea ce priveste traficul, generarea de lead-uri si ROI.

1. Concurenta ta

Cererea conduce companiile intr-o nisa, ceea ce duce la crearea concurentei.

Concurenta te impinge sa vii cu oferte mai competitive, ceea ce inseamna ca trebuie sa acaparezi o parte mai mare din piata pentru a ramane profitabil. E un mediu care, de obicei, favorizeaza companiile mari, cu buzunare mai adanci si care isi pot permite sa angajeze cei mai buni profesionisti SEO din industrie.

Daca te regasesti in fata acestei situatii, vei avea o lupta mai lunga si mai dura de purtat.

Cand intri pe o piata competitiva, cu un site nou, cu putine linkuri, concurezi impotriva celor deja stabiliti. Acesti concurenti activeaza in industrie de ani buni, sau mai bine de un deceniu, cu propriile site-uri web optimizate si mii de link-uri.

Iar Google serveste rezultatul cel mai relevant si de incredere pentru fiecare termen de cautare.

Relevanta se calculeaza prin analiza continutului din pagina, in timp ce increderea este semnalata de site-uri web, de incredere, care trimit semnale (link-uri) catre site-ul tau.

Exista un alt aspect important, adesea neglijat, pe care majoritatea oamenilor nici macar nu il realizeaza si anume: corelatia dintre volumul concurentei dintr-o nisa si competenta profesionistilor SEO din spatele paginilor web de top, clasate in acea nisa.

Cum faci SEO sa obtii rezultate mai rapid?

Din fericire, exista practici de optimizare bune prin care poti sa produci rezultate si profit, mai rapid, fara a concura direct cu cei din nisa ta.

Nu vei obtine efectele pe care le doresti, imediat, si este posibil sa nu te pozitionezi pe cuvintele cheie ideale, dar poti creste traficul pe site in 90, 60 sau chiar 30 de zile.

Lucrurile stau cam asa:

  • Poti optimiza pentru cuvintele cheie long-tail, care furnizeaza o cantitate mai mica de trafic, dar au, de obicei, rate mari de conversie mari si sunt semnificativ mai putin concurentiale in cautarea organica. Cuvintele cheie cu lungimea de 11 pana la 30 de caractere convertesc mult mai bine decat cuvintele cheie scurte, ceea ce le face o tinta excelenta pentru eforturile initiale de optimizare.

  • Poti optimiza pentru prima pagina, nu neaparat primele pozitii, dar concentreaza-te pe optimizarea titlului si meta descrierii pentru a obtine cel mai mare CTR posibil si a castiga mai mult trafic decat concurentii tai.

  • Poti optimiza pentru cautarea locala in loc sa concurezi cu gigantii, pentru a accesa o piata mai putin competitiva, mai familiara.

Rankarea organica pe expresii de cuvinte long-tail si cuvinte cheie locale iti permite sa generezi rezultate rapide din eforturile SEO, targetand o piata mai mica, mai definita.

2. Site-ul tau

Urmatorul factor determinant pentru durata rezultatelor SEO este site-ul tau web. Un site bine optimizat inainte de a incepe o campanie de SEO, va obtine rezultate mai rapid.

Exista si cateva exceptii de la regula.

Spre exemplu, site-urile web penalizate de Google din cauza practicilor SEO gresite. Dar, majoritatea site-urilor consacrate au deja link-uri de inalta calitate, care faciliteaza optimizarea pentru cautarea organica.

Pentru un site cu vechime si continut de calitate, este posibil sa fie nevoie doar de cateva mici optimizari la nivel de pagina pentru a imbunatati clasamentul si a incepe sa generezi mai mult trafic.

Pe de alta parte, daca site-ul web este nou, atingerea aceluiasi nivel ca si concurentii tai poate fi un proces care implica mai mult timp. Aici poti sa acorzi o atentie marita la experienta utilizatorului care va contribui major la pozitionari.

Fiecare site web este unic si nu exista o formula exacta pentru a determina capacitatea unui site de a se clasifica in cautarea cuvintelor cheie tintite.

3. Asteptarile tale

Daca ai deschis recent un magazin online si doresti sa intreci eMag, pentru cuvinte cheie de cautare precum „Laptopuri”, este putin probabil sa ai succes curand. Rezultatele reale SEO, atat din punct de vedere al traficului, cat si al veniturilor, sunt conditionate si de asteptarile tale.

Fi realist cu privire la cuvintele cheie pentru care vrei sa obtii o vizibilitate mai buna la cautari in Google si vei obtine mai rapid rezultate reale din campania SEO.

Un motiv in plus sa optimizezi pentru expresii de cuvinte sau cuvinte cheie locale, ca o afacere mica, recent deschisa. Prin mentinerea asteptarilor realiste in primele etape ale campaniei SEO, te poti concentra pe realizarea progreselor treptat, catre obiectivele SEO finale.

Asteptarile imediate privind progresul in SEO duc la o penalizare rapida si agresiva din partea Google pentru practicile de link building necorespunzatoare.

In loc sa urmaresti imediat premiul final, concentreaza-te pe cresterea si imbunatatirea continua. Vei genera rezultate mici la scurt timp dupa inceperea campaniei SEO si rezultate mari in timp.

4. Bugetul tau

SEO nu este un concurs de cheltuieli, dar bugetul tau joaca un rol in cat de repede te poti astepta sa te clasifici pentru cuvintele cheie tinta.

Un buget mai mare iti permite sa cumperi continut de calitate superioara pentru site-ul tau si sa dedici mai mult timp si atentie sarcinilor precum crearea de link-uri.

Nu inseamna ca trebuie sa investesti o avere in optimizarea site-ului. De fapt, daca afacerea ta vizeaza o piata mica cu o concurenta redusa, te poti astepta la rezultate bune din SEO, fara a cheltui o suma mare, cu conditia sa ai continut si link-uri de calitate.

In final, cat dureaza pana obtin primele rezultate in SEO?

Cu un continut excelent, optimizat corect pentru expresiile de cuvinte cheie relevante si un profil de link-uri bun, poti vedea rezultate reale si masurabile in cel putin 3 luni .

Pe o piata extrem de competitiva, rezultatele pot dura mai mult pana la atingerea obiectivelor.

Volumul de trafic si directiile pe care le generezi din SEO vor creste treptat, oferind afacerii tale o imbunatatire continua si performanta in fiecare luna. Unul dintre cele mai bune aspecte este ca rezultatele continua sa creasca in timp.

Ceea ce incepe cu un singur apel telefonic de la un client care a gasit site-ul web printr-un cuvant cheie de cautare, poate evolua adesea intr-un flux constant, previzibil de oportunitati, vanzari si venituri.

Important e sa vizezi castiguri mici la inceputul campaniei SEO. Pe masura ce site-ul tau se stabileste ca o sursa relevanta, de incredere pentru publicul tinta, vei vedea un progres constant si masurabil.