Top 3 etape de optimizare web intr-o campanie SEO


optimizare web

SEO

O campanie de optimizare web (SEO) se realizeaza in cadrul unui proces etapizat, pe parcursul a 3 – 6 luni, si cuprinde 3 etape principale.

Schita campaniei de optimizare web (SEO)

Pasul I: Descoperire / Cercetare

Pasul II: Implementare

Pasul III: Analiza

Etapa I: Descoperire / Cercetare

Primul pas catre o strategie eficienta si de durata este auditarea site-ului.

Etapa descoperire ne ajuta la o evaluare obiectiva si priveste capacitatea de indexare in motoarele de cautare a paginilor web. Aflam exact performantele site-ului. Aceste informatii le vom utiliza in stabilirea unei baze de referinta pentru modificarile ulterioare si pentru a formata site-ul astfel incat sa obtinem o pozitionare mai buna in SERP’s.

Descoperire & dezvoltare strategie

Inainte de inceperea campaniei de optimizare web, fie prin servicii SEO in house sau externalizate, este esential sa intelegi modelul tau de afaceri si demograficele de baza. Astfel, poti formula strategii care te ajuta sa ajungi la audienta targetata si sa definiesti obiective concrete de actiune.

Cercetare cuvinte si expresii cheie

Alegerea cuvintelor sau expresiilor de cuvinte cheie potrivite pentru atragerea vizitatorilor este primul pas pentru o prezenta buna in motoarele de cautare.

Prin cercetarea termenilor relevanti afli ce cautari de cuvinte prezinta interes potentialilor clienti, au cel mai mare avantaj de a creste traficul organic si te ajuta sa-ti atingi obiectivelor de marketing.

Aceasta cercetare arata popularitatea / ponderea de cautare a fiecarei fraze cheie si identifica variatiile de cuvinte pe care nu le-ai avut in vedere.

In final, lista cu frazele si cuvintele cheie selectate, serveste drept scop temeiul campaniei SEO.

Stabilire performanta actuala pentru termenii de cautare

Inainte de optimizare, un raport cu pozitiile actuale ocupate ar trebui sa fie pregatit pentru a arata cu exactitate cum se prezinta site-ul pe fiecare dintre termenii vizati. Acest raport va servi drept baza pentru progresele viitoare.

Site-ul web trebuie analizat pentru a determina cate pagini sunt indexate in prezent in motoarele de cautare majore si cate site-uri trimit link-uri catre tine.

Fiecare dintre acesti factori poate afecta modul in care motoarele de cautare claseaza paginile web. Apoi iti ofera informatii utile despre zonele unde ai un avantaj sau dezavantaj .

Analiza concurentei. Identifica competitorii SEO

Probabil stii deja cine sunt jucatorii mari din industria ta, dat ii poti numi principalii rivali SEO? Principalii tai concurenti, pe zona SEO, sunt cei care se claseaza in prima pagina pe cuvintelor cheie pe care, si tu, le targetezi.

Sa stii cum sa-ti analizezi concurenta SEO este un pas important in determinarea cuvintelor cheie si a strategiei SEO generale. Exista multi factori implicati in proces si, fara cadrul corect, acesta se poate complica.

Evalueaza locul in care te afli in peisajul de cautare in raport cu concurentii principali.

Exista multe modalitati de a face o analiza competitiva pentru SEO, dar principiul de baza este acesta: analizeaza ce functioneaza pentru concurenta ta (cuvinte cheie, continut, link-uri etc.) si foloseste aceasta informatie pentru a imbunatati campania de optimizare web.

Evaluare accesibilitate site de catre motoarele de cautare

Este esential sa examinezi structura site-ului web pentru a te asigura ca este prietenos cu motorul de cautare si nu contine potentiale bariere SEO.

O evaluare detaliata a site-ului te asigura ca paginile web pot fi indexate si citite de crawlerii motoarelor de cautare.

Include urmatoarele componente de baza:

  • Simulare test de crawling.
  • Revizuirea structurii de link-uri interne
  • Verificare cod si aspectul paginii
  • Identificarea altor bariere potentiale SEO

Daca site-ul contine bariere de indexare, aceste probleme ar trebui abordate inainte de inceperea campaniei SEO.

Examinare statistici recente privind traficul pe site

O trecere in revista a statisticilor / jurnalelor recente te ajuta sa evaluezi modul in care vizitatorii acceseaza momentan site-ul tau si pot fi folosite ca o comparatie pentru tendintele vizitatorilor post campanie SEO.

Etapa II: Implementare

Faza de implementare este cea in care cercetarea din faza I este utilizata in optimizarea paginilor web pentru termenii vizati si imbunatatirea performaniei.

Identificarea paginilor pentru optimizare web

Primul pas intr-o campanie de optimizare web din etapa a II-a este sa stabilesti modul in care vei integra expresiile cheie in continulul paginilor site-ului tau.

Este posibil sa ai deja pagini existente care pot fi re-optimizate pentru termenii de cautare sau poate fi necesar sa creezi pagini noi. Oricare ar fi cazul, trebuie sa ai pagini adecvate, dedicate fiecaruia dintre termenii de cautare.

Incadreaza logic paginile in structura generala de navigare si temele de continut.

Optimizarea continutului in paginile web

Dupa ce ai identificat paginile, va trebui sa editezi continutul pentru a integra frazele cheie. Pastreaza, in acelasi timp mesajul, astfel incat coninutul sa nu apeleze doar la motoarele de cautare, ci si la vizitatorii care il citesc.

Desi cuvintele cheie sunt utile pentru a transmite informatii despre pagina, evita aglomerarea acestora. Focusul este pe subiectul continutului si pe ce ofera el ca utilitate.

Continutul nu inseamna doar la text, aici e luat in calcul tot materialul care formeaza acel articol, videoclipuri, imagini, referite catre site-uri autoritare.

Este util sa treci in revista structura de link-uri interne pentru a identifica oportunitatile de introducere a termenilor cheie in textul ancora care duce catre paginile optimizate si pentru a te asigura ca motoarele de cautare pot aranja in mod eficient site-ul.

Etichetele antetului si formatarea foilor de stil

Aplicarea etichetelor de antet corespunzatoare (de exemplu, H1, H2) in titlurile si in subtitlurile paginii te asigura ca termenii cheie vor primi o pondere maxima. Foaia de stil css poate fi formatata astfel incat aceste etichete sa fie in concordanta cu schema de proiectare a site-ului.

Formatre titluri pagini si meta tagurile

Titlul paginii este un factor esential care poate influenta pozitiv sau negativ, atat clasamentul motoarelor de cautare, cat si rata de clic (CTR).

Din acest motiv, este important sa te asiguri ca titlurile sunt formulate corect, se identifica cu topicul paginii, integreaza termenii cheie si face apel la potentialii vizitatori ai site-ului.

Trimitere pagini catre motoarele de cautare

In multe cazuri, paginile web pot fi deja indexate in motoarele de cautare majore, cum ar fi Google, Yahoo Search si MSN. In caz contrar, exista optiuni pentru a trimite paginile reoptimizate direct.

Poti utiliza Search Console, unde ai posibilitatea sa trimiti manual paginile catre indexul Google.

Daca site-ul prezinta o structura de link-uri prietenoasa cu motoarele de cautare (asa cum ar trebui), atunci orice pagina noua adaugata ar trebui sa fie gasita automat.

Etapa III: Analiza campaniei de optimizare web

Analiza post-optimizare permite masurarea rezultatelor campaniei.

Monitorizarea motoarelor de cautare

In urma procesului de implementare din faza II, ar trebui sa monitorizezi atent motoarele de cautare majore pana se confirma ca paginile optimizate au fost indexate corespunzator.

Raport pozitii dupa reoptimizare

Dupa ce paginile web au fost indexate, pregateste un raport post-optimizare. Evalueaza obiectiv noua pozitionare a paginilor in raport cu cea initiala.

Analiza progresului

Dupa ce ai evaluat noua pozitionare la cautari pentru termenii tinta, ar trebui sa continui sa monitorizezi progresul pentru a masura implicatiile acestei campanii de optimizare web. Ma refer la rentabilitatea investitiei, apoi, planificarea strategiilor viitoare de crestere.

Citeste si: Cat dureaza pana obtin rezultate din SEO