Preturi SEO: ghid pentru alegerea furnizorului perfect
Nu esti sigur ce sa faci cand vine vorba de alegerea unui furnizor SEO?
Este ceva foarte comun.
De fapt, companiile sunt contactate constant de tot felul de consultanti care promit apoi rezultate uimitoare intr-un timp scurt.
Cand cauti partenerul perfect, poate fi dificil sa stii cum sa compari preturile si calitatea furnizorului de servicii SEO.
Adevarul este ca exista nenumarati factori care intra in joc atunci cand alegi cea mai buna agentie SEO. Si astazi vom vorbi doar despre asta. In acest ghid practic vei descoperi:
- Ce crede Google despre SEO
- Ce sa cauti atunci cand alegeti un furnizor SEO
- Activitati la care te poti astepta de la o agentie sau un consultant SEO
- Factori care pot afecta preturile SEO
Cum vede Google SEO: un parteneriat bidirectional
De-a lungul anilor, industria de optimizare a motoarelor de cautare a cunoscut o parte mare de „vanzatori de iluzii” – personaje discutabile care vand activitati inutile sau frauduloase si care ofera o valoare mica spre deloc unei afaceri.
Google este foarte constient de practicile de spam care urmaresc sa insele algoritmul, motiv pentru care si-a creat ghidul oficial pentru webmasteri. Partenerii SEO buni ar trebui sa-l respecte întotdeauna.
In timp ce Google a muncit din greu pentru a elimina trucurile murdare, ei inteleg, de asemenea, valoarea SEO de calitate.
Acest lucru se datoreaza faptului ca SEO bine facut aduce mari beneficii unui site web, prin practici care functioneaza in favoarea motoarelor de cautare, pentru a le ajuta sa faca o treaba mai buna.
La urma urmei, principala prioritate a motoarelor este de a arata cel mai bun si mai relevant rezultat pentru o anumita interogare de cautare. Si SEO poate ajuta site-urile web sa atinga acest obiectiv.
Iata un videoclip despre cum sa alegi un partener SEO, care vine direct de la Google si care spune:
O regula de baza este ca, in cele mai multe cazuri, a face un SEO bun inseamna si sa-ti faci clientii fericiti. Cum ar fi un site web prietenos cu dispozitivele mobile, o navigare buna si consolidarea brandului tau.
De-a lungul anilor, Google s-a angajat si intr-o colaborare fructuoasa cu comunitatea globala SEO. Asadar, stim ca Google aproba ca o companie sa angajeze un partener SEO onest pentru a imbunatati un site web si a oferi o experienta buna pentru utilizator.
Ce sa cauti la un furnizor SEO?
Cand cauti un partener pentru activitati SEO, alege intotdeauna un expert pasionat si cu cunostinte.
Aminteste-ti ca scopul este sa te pozitionezi in fruntea rezultatelor cautarii.
Sa apari in primele trei pozitii, atunci cand te confrunti cu milioane de pagini concurente, nu este o sarcina usoara. Necesita multa experienta SEO si o mentalitate orientata spre calitate, nu spre SPAM.
Nu poti face compromisuri asupra acestor doua calitati, nu vei obtine rezultate. Angajarea de parteneri ieftini este un pariu si s-ar putea ca norocul sa nu-ti zambeasca. Un compromis este adesea o risipa de bani.
Iata care sunt aspectele cheie despre partenerii SEO buni:
- Au o mentalitate de marketing si inteleg marketingul digital in mod holistic?
- Au o buna reputatie si expertiza?
- Sunt dispusi sa isi asume un angajament pe termen lung?
Mentalitatea de marketing
Nu, SEO nu sunt doar profesionisti super tehnici care inteleg doar SEO (cel putin, nu ar trebui). Un bun furnizor de SEO ar trebui sa inteleaga cum se incadreaza optimizarea in imaginea de ansamblu a marketingului afacerii tale si a concentrarii pe publicul tinta.
Aceasta inseamna sa-ti intelegi afacerea dintr-o perspectiva de 360°, precum si sa intelegi oamenii carora incerci sa le vinzi. Acest lucru afecteaza intregul SEO, de la cercetarea cuvintelor cheie la navigarea pe site pana la crearea de continut si nu numai.
Un alt lucru de luat in considerare este ca SEO nu este separat: afecteaza alte domenii ale marketingului tau digital si invers.
Pentru a fi mai eficiente, companiile nu ar trebui sa-si puna toate ouale intr-un singur cos, bazandu-se pe un singur tip de marketing digital, cum ar fi SEO, PPC sau altfel. Si furnizorii de SEO buni ar trebui sa fie de acord.
Toate aceste aspecte lucreaza impreuna pentru a creste marketingul, brandul si vizibilitatea ta online.
Expertiza si reputatie
Reputatia se castiga, necesita experienta, iar experienta se bazeaza pe investitii semnificative.
Retine ca unele agentii angajeaza personal la nivel de baza.
Acesti angajati primesc adesea titluri SEO umflate, dar este putin probabil sa aiba cunostinte cu adevarat semnificative. Cu alte cuvinte, compania ofera un titlu pentru a insela consumatorul sa creada ca are acces la un volum mare de experienta.
Acesta este motivul pentru care expertiza este unul dintre cele mai importante lucruri pe care ar trebui sa le cauti.
Acestea fiind spuse, experienta si cunostintele pot fi costisitoare.
Google face mii de modificari in cautarea sa in fiecare an si are mii de oameni platiti pentru a „inventa” noi functii legate de motor.
Un expert SEO de calitate petrece cel putin cateva ore pe saptamana tinandu-se la curent cu industria si cu diferitele tendinte.
Nu exista un model standard pentru marketing digital, asa ca ciclul ar trebui sa fie intotdeauna: invatati, testati si masurati. Este esential sa ai un furnizor SEO complet.
Iata cateva intrebari pe care le poti adresa pentru a evalua experienta si reputatia unui potential furnizor de SEO:
- De cat timp lucrezi in SEO?
- Echipa interna are abilitati si experienta suficiente?
- Demonstreaza compania autoritate prin continut sau oferte de formare?
- Are compania o buna reputatie in randul colegilor sai din industrie?
- A primit compania vreun premiu sau recunoastere (nu platite)?
- Cat de implicata este compania in organizatiile profesionale din industrie si/sau in comunitatea profesionala?
- Are compania metode SEO care respecta regulile de calitate ale Google (cunoscute si sub denumirea de practici white hat „palarie alba”)?
- Ce tip de clientela deserveste agentia SEO?
- Ce fel de rezultate a obtinut furnizorul de SEO pentru clientii sai, prin metodologia sa?
- Cum se raporteaza la perspective? Simte ca ofera valoare sau este doar interesat sa vanda un serviciu?
- Cum lucreaza cu clienti noi? Are procese formale de inscriere pentru a se asigura ca totul decurge fara probleme
- Are manageri de cont dedicati, astfel incat comunicarea sa ramana deschisa?
Angajament SEO pe termen lung
Un bun furnizor de SEO va dori sa colaboreze cu tine atat timp cat este nevoie pentru a obtine rezultate. Asta nu inseamna ca ar trebui sa te simti legat, daca consultantul SEO desfasoara activitati fara sens.
SEO este un job care consta din mai multe faze diferite.
De exemplu, este posibil sa fi fost penalizat de Google si aceasta este ceva care trebuie abordat inainte de orice altceva. Sau, s-ar putea sa te afli in mijlocul unei reproiectari a site-ului web si trebuie sa angajezi un SEO-ist pentru a fi sigur ca site-ul tau incepe bine.
Rezultatele pot dura uneori si, in orice caz, ar trebui sa fie demonstrate.
Partenerii SEO buni vor cauta mereu noi modalitati de a imbunatati site-ul, in mod regulat. Cu alte cuvinte, furnizorul de SEO nu ar trebui sa-ti dea impresia ca te urmareste doar pentru bani.
Desi nu esti legat de un contract pe termen lung, este important sa intelegi ca este nevoie de o anumita perioada de timp pentru a obtine rezultate. Chiar si Google il recunoaste.
In videoclipul Google distribuit mai sus, scrie:
In cele mai multe cazuri, SEO va dura patru luni pana la un an pentru a va ajuta afacerea sa implementeze imbunatatiri si sa inceapa sa vada potentiale beneficii.
Furnizori SEO: Semne de avertizare
Majoritatea procesului de evaluare a partenerilor SEO depinde de tine.
Trebuie sa te asiguri ca esti dotat cu cunostintele si intrebarile inteligente pentru a gasi cea mai buna solutie.
Google evidentiaza cateva comportamente la care trebuie sa fii atenti, cum ar fi:
- companiile SEO va trimit e-mailuri din senin
- garanteaza pozitia #1 pe Google
- le lipseste claritatea in explicarea a ceea ce intentioneaza sa faca
Iata o lista de lucruri de care trebuie sa tii cont atunci cand angajezi un SEO:
- agentia care subliniaza link-urile drept principalul punct forte al strategiei sale SEO. Desigur, exista companii care lucreaza pentru a obtine linkuri organice prin calitate si companii specializate in analiza profilurilor de linkuri, pentru a scapa de cele negative. Acestea sunt abordari valide. Dar daca furnizorul face SEO prin link-uri cumparate, atunci uita-l;
- agentia a carei activitate se desfasoara in alta parte. Nu ai nevoie de SEO a caror limba materna si cultura nu este aceeasi cu scopul companiei tale;
- agentie cu SEO ieftin. Se gandeste foarte putin la calitate si multe altele. SEO ieftin poate dauna afacerii tale;
- companiile care promit „pozitionare de top”. Este extrem de dificil de garantat si insasi promisiunea submineaza in esenta dificultatea de a face SEO bine.
De asemenea:
- Cere referinte daca nu cunosti reputatia lor.
- Vezi daca exista clienti nemultumiți
- Suna clientii din portofoliul agentiei si disuta cu ei!
La ce activitati ar trebui sa te astepti de la un SEO?
Din nou, diferite agentii sau consultanti au oferte diferite: de la consultanta si servicii SEO, la SEM, la Social Media Marketing si multe altele.
In functie de situatia in care se afla site-ul si afacerea ta (si aceasta este o evaluare pe care ar trebui sa o faca agentia SEO), strategia ta de SEO poate varia.
De exemplu, poti incepe cu un audit SEO – acesta este adesea cel mai bun mod de a-ti evalua site-ul astazi, astfel incat furnizorul tau sa te poata sfatui cu privire la o cale strategica de urmat si pasii urmatori.
Unele sarcini pentru care ai putea lua in considerare un furnizor SEO includ:
- Evaluari si audituri SEO ale site-ului: acestea sunt analize aprofundate care identifica rapid zonele in care pot fi aduse imbunatatiri.
- Evaluare penalizari: aceste analize identifica unde este nevoie de actiuni pentru a depasi o scadere a clasamentului. Seo-istul identifica cauza penalizarii (de obicei legate de Google Penguin, Panda sau alte actualizari ale algoritmului) si prezinta o „foaie de parcurs” cu procedurile care pot fi utilizate pentru a corecta problemele site-ului;
- Consultanta SEO: adesea, furnizorul va oferi consultanta SEO pe ora sau cu tarif fix. Ori ai o intrebare importanta sau ai nevoie de mai multa expertiza cu privire la o problema complexa care iti afecteaza site-ul;
- Pachet complet: un pachet poate insemna lucruri diferite cu furnizori diferiti, dar ar trebui sa includa o combinatie de consultanta, instruire SEO, inclusiv implementarea imbunatatirilor si multe altele;
- Local SEO: aceste activitati se concentreaza pe nevoile specifice ale afacerilor locale, care trebuie sa fie gasite online de catre oamenii din zona geografica in care isi desfasoara activitatea;
- Auditul continutului site-ului web: continutul este coloana vertebrala a oricarui efort SEO bun, iar un audit al continutului poate identifica punctele forte si punctele slabe ale continutului tau, sfatuindu-te cum sa-l faci mai relevant pentru audienta ta si obiectivele SEO;
- Creare de continut: pentru a deveni o alegere relevanta pentru o anumită interogare si pentru a fi afisat in SERP, un site web trebuie sa ofere continut tintit si de calitate pentru a-si sustine strategia SEO;
- Management PPC: SEO si SEM merg perfect mană in mana. Impreuna, permit o mai mare vizibilitate in SERP-uri, din motive evidente.
Cum sunt decise preturile pe piata SEO?
Te-ai hotarat cu cine sa lucrezi in SEO? Bine.
Urmatoarea ta intrebare este probabil despre preturi SEO.
Costul SEO poate varia in functie de multi factori. De exemplu, daca este vorba despre o agentie versus o firma de consultanta, in functie de locatia geografica, anii de activitate, reputatia, dimensiunea site-ului si multe altele.
Gandeste-te la costurile unei zile obisnuite la o agentie SEO. Exista timp dedicat actualizarii, instruirii si managementului de proiect: toate acestea trebuie incluse in planurile fiecarui client.
Te astepti, ca client, la raspunsuri? Te astepti la raportare?
Daca vrei toate acestea, atunci ia in considerare o investitie de timp din partea furnizorului tau.
Furnizorul de SEO ar trebui sa acorde mult timp acelor aspecte care conteaza pentru a oferi un rezultat excelent. Ar trebui sa ofere cea mai inalta calitate. Cei care sunt economici iti vor oferi probabil o experienta nesatisfacatoare.
Preturi: agentii si consultanti SEO
Exista diferente in ceea ce priveste cat poate costa un consultant SEO in comparatie cu o agentie SEO.
In general, consultantii nu au aceleasi cheltuieli ca agentiile.
Consultantii SEO pot avea costuri de operare minime, dar pot fi, de asemenea, constransi de orele din zi in care pot lucra, ceea ce, la randul sau, afecteaza preturile. Consultantii au adesea un loc de munca cu norma intreaga sau o fac ca o munca secundara.
Alti factori care pot afecta preturile unui consultant SEO sunt anii de experienta, reputatia si asa mai departe.
O agentie, pe de alta parte, trebuie sa recupereze nu numai costul persoanei care lucreaza la proiect, ci si costul administrarii echipei si alte cheltuieli legate de afacere, cum ar fi chiria, utilitatile, echipamentele si multe altele.
Alti factori care pot afecta preturile agentiilor de SEO includ ani de functionare, nivelul de calificare a personalului, acces la diferite specializari, formarea continua pentru a tine pasul cu schimbarile motorului de cautare si multe altele.
Compararea furnizorilor de servicii SEO poate fi dificila.
Nu exista un standard pentru activitatile SEO si masurarea rezultatelor. Intelegem ca acest lucru poate deruta clientul potential cu privire la ceea ce ar trebui sa cumpere.
Poate fi usor sa fii prins in comparatii de pret atunci cand cauti furnizorul potrivit. Dupa cum probabil ai observat, totusi, exista mai multi factori care influenteaza costurile SEO.
In sfarsit, atunci cand cauti furnizorul de servicii SEO perfect, principalele aspecte pe care ar trebui sa le iei in considerare sunt:
- etica companiei si daca respecta liniile directoare ale motoarelor de cautare
- au cel putin 10 ani in SEO
- nivelul de expertiza, inclusiv ani de practica pe teren, reputatie, abilitati si cunostinte istorice ale industriei
- au doar specialisti in SEO
- tipul de firma: este consultanta sau o agentie SEO?
Daca esti în cautarea unui specialist SEO, contacteaza-ma.