Unde si cum sa utilizezi cuvintele cheie in continut


Unde plasezi cuvintele cheie in continut pentru o mai buna performanta SEO

SEO

Daca nu utilizezi corect cuvintele cheie in continut, pentru o mai buna optimizare web si performanta SEO, pierzi clienti.

Asta spun statisticile.

Cercetarile arata ca 95% dintre oameni nu trec de prima pagina cu rezultate. Iar jumatate din clicurile de pe pagina respectiva ajung la primele trei pozitii.

Folosirea gresit a frazelor cheie, va afecta serios potentialul de ranking si vei pierde avantajele traficului provenit din cautarile organice.

Si fara trafic organic ai mai putine oportunitati si vanzari. Nicio afacere nu isi poate permite asta, nu?

Citeste mai departe despre cum sa utilizezi corect cuvintele cheie, astfel incat sa obtii traficul, oportunitatile si vanzarile de care ai nevoie.

Intelege intentia din spatele cuvintelor cheie

Optimizarea paginilor web are drept scop o mai buna clasare in rezultatele cautarii (SERP). O parte a procesului depinde de includerea in continut a cuvintelor cheie: cuvinte si expresii care descriu continutul tau dar raspund, in primul, rand intentiei de cautare a utilizatorilor.

Apoi, Google, foloseste aceste informatii pentru a determina relevanta pentru o anumita interogare si modul in care pagina ar trebui sa fie clasata pe anumiti termeni.

google


(Este important de retinut ca, desi cuvintele cheie nu sunt ele insele un factor principal de clasare, utilizarea lor in continut, ajuta Google sa inteleaga mai bine subiectul paginii.)

In continuare, sa ne uitam la cum trebuie sa utilizezi cuvintele cheie in procesul de optimizare.

Notiuni introductive despre utilizarea cuvintelor cheie in optimizare

Punctul important de plecare il constituie cercetarea cuvintelor cheie. Doar asa gasesti expresiile sau frazele potrivite pe care sa le incluzi in pagina web. Cum am spus mai devreme, utilizarea cuvintelor cheie ajuta Google sa atribuie clasamentul potrivit pentru interogarile utilizatorilor sai.

Cercetarea de cuvinte cheie contribuie si la dezvoltarea strategiei de marketing prin redactarea continutului in termenii pe care stii ca publicul tau ii va folosi.

Cea mai buna practica este sa concentrezi fiecare bucata de continut pe o expresie cheie diferita si sa nu folosesti acelasi cuvant cheie de mai multe ori. Sigur nu doresti sa concurezi cu propriul tau continut pentru clasamentul de cautare.

Cum gasesti cuvintele cheie pentru continutul tau.

In primul rand, defineste termenii de cautare pe care crezi ca potentialii tai clienti ar putea sa-i foloseasca in interogarile pe Google.

Apoi, gaseste termenii inruditi. In josul paginii cu rezultatele afisate sunt evidentiate cuvintele inrudite, utilizate de oameni in cautari, care semnifica aceeasi intentie.

cuvinte inrudite

Si in final, descopera cuvintele cheie pe care oamenii le folosesc deja pentru a-ti descoperi site-ul utilizand Google Analytics si Search Console. Cercetarea frazelor cheie este utila nu doar pentru crearea continutului nou. Este o parte importanta a optimizarii si a cresterii traficului organic.

Unde folosesti cuvintele cheie pentru optimizare

Care sunt locurile unde are sens sa folosesti cuvintele cheie in scop SEO.

1. Titluri de pagina

Optimizarea titlurilor de pagini este primul punct de plecare atunci cand utilizezi cuvinte cheie pentru SEO.

Titlul paginii descrie subiectul principal al continutului si apare ca prima linie a unei intrari in rezultatele cautarii, pentru ca Google si utilizatorii sa stie exact despre ce este vorba.

Cea mai buna practica atunci cand scrii titlul paginii este sa utilizezi cuvantul cheie principal sau fraza de cuvinte cheie la inceputul titlului.

Nu neaparat pentru ranking.

Din trei motive:

  • va fi considerat mult mai relevant
  • cuvantul cheie principal nu va fi taiat in SERP-urile mobile, ceea ce se poate intampla pe ecrane mici
  • oamenii citesc de la stanga la dreapta si este important sa realizeze de la inceput ca au ajuns unde trebuie.

2. Meta Descrierile

Urmatorul loc important pentru utilizarea cuvintelor cheie este meta descrierea. Aceasta apare ca a doua parte a unei intrari in rezultatele organice.

Desi meta descrierea nu este un factor de clasificare directa, aceasta poate ajuta Google sa determine cat de relevant este continutul tau pentru ceea ce oamenii cauta.

Meta descrierea ajuta oamenii sa decida daca dau clic pe un rezultat al cautarii. Acesta este motivul pentru care este atat de important sa utilizam cuvintele cheie potrivite aici.

De drept, ne referim la relevanta pentru continutul pe care oamenii il vor gasi atunci cand ajung pe site.

3. Subtitluri


Subtitlurile te ajuta sa segmentezi continutul, oferind cititorilor undeva o pauza.

Subtitlurile pot ajuta vizitatorii sa decida cu privire la relevanta continutului pentru nevoile lor. De asemenea, pot aparea ca parte a unui fragment sau a casetei de raspuns.

Cea mai buna practica este de a utiliza cuvintele cheie in cel putin cateva subtitluri.

4. Continut

Unul dintre cele mai importante locuri pentru optimizare este continutul tau. Acest lucru se datoreaza faptului ca este unul dintre principalii factori de clasificare in SEO.

Dar este esential sa aplici corect.

Utilizarea necorespunzatoare poate afecta pozitiile in ranking. De exemplu, evita popularea excesiva. Daca apar in fiecare alta fraza, este posibil ca continutul tau sa sufere penalizari.

Google are un exemplu excelent despre cum nu trebuie utilizate:

We sell custom cigar humidors. Our custom cigar humidors are handmade. If you’re thinking of buying a custom cigar humidor, please contact our custom cigar humidor specialists.


Cititorilor tai nu le va placea prea mult, deoarece continutul saturat de cuvinte cheie poate fi destul de greu de citit. Iata cum utilizezi cuvintele cheie in mod eficient:

In primul rand, adauga cuvantul cheie principal in primele doua propozitii din continut, sau cel putin in primul paragraf. Apoi, utilizeazai acest cuvant cheie si variatii ale acestuia, in intregul continutul.

Cea mai buna practica este de a include cuvinte cheie semantice (LSI).

Acestea pot include unele dintre frazele care au aparut in sablonul de continut SEO despre care am vorbit anterior. Scrie mai intai pentru oameni si face ca continutul sa fie lizibil si usor de inteles.

5. Foloseste cuvintele cheie in imagini

Imaginile primele elemente pe care nu vrei sa le ignori.

Iată cateva motive.

Imaginile sunt indexate si creeaza un alt mod in care oamenii iti gasesc continutul. In al doilea rand, imaginile ajuta sa gestionezi si accesibilitatea, utila pentru oamenii care au un handicap.

Cum si unde ar trebui sa utilizezi cuvintele cheie in imagini?

  • In primul rand, imaginile au nevoie de relevanta.
  • Numeste fisierul sa reflecte aceasta relevanta. Poti include cuvinte cheie sau cuvinte LSI aici, daca are sens.
  • Utilizeaza cuvintele cheie in titluri de imagine, acele bucati mici de text care apar atunci cand treci mouse-ul peste o imagine.
  • Adauga cuvintele cheie in atributul alt. Cea mai buna practica pentru utilizarea textului alt cu imagini este de a-l face descriptiv. Nu folosi doar cuvantul cheie.

6. URL-uri

Ai vazut vreodata acele adrese URL care sunt doar siruri de numere si caractere ciudate?

Cele mai bune adrese URL ofera vizitatorilor si motoarelor de cautate un indiciu despre ce este in pagina, asa ca vrei sa le faci descriptive. Si asta presupune folosirea cuvintelor cheie SEO in URL.

Cea mai buna practica este sa pastrezi adresele URL scurte si sa incluzi nu mai mult de 3 cuvinte in asa fel incat sa aiba un sens.

7. Link Text Anchor

Link-urile sunt unul dintre primii trei factori de clasificare SEO, deci trebuie optimizate. Regula de aur: evidentiaza textul ancora. Acesta este textul pe care se poate face clic si care este evidentiat ca link.

Daca folosesti acelasi text ancora pentru fiecare link inbound pe care il creezi, primesti un steag rosu si s-ar putea sa fii penalizat. In schimb, utilizeaza cuvinte cheie LSI pentru a varia textul ancora de intrare.

Aceeasi regula se aplica si link-urilor interne, care ajuta atat Google, cat si cautatorii sa gaseasca alt continut din site.

8. Directoare si liste externe

In cele din urma, listarile externe pot fi, de asemenea, un loc minunat pentru a include cuvinte cheie. De exemplu, daca configurezi o pagina Compania mea pe Google, este logic sa incluzi cuvinte cheie SEO in descrierea afacerii.

Acest lucru va imbunatati sansele ca afacerea ta sa apara atunci cand cautatorii tasteaza cuvinte cheie relevante in caseta de cautare. Si aceasta va va imbunatati autoritatea online si CTR-ul.

Asta e!

Acum ca stii cum sa utilizezi cuvintele cheie in SEO pentru a stimula strategia de continut.