Experienta utilizatorului pentru SEO, clienti si vanzari


Experienta utilizatorului

SEO

Experienta utilizatorului (UX) a devenit componenta principala in mixul de marketing pe internet, inclusiv pentru zona de servicii SEO. Google a declarat ca va fi cu siguranta unul dintre principalii factori de clasare pentru anii urmatori.

Ai putea intreba care este legatura dintre experienta utilizatorului si SEO?

Ei bine, care este scopul principal la un site web? Atragerea vizitatorilor si transformarea acestora in clienti.

Pentru acest lucru, ai nevoie de mai mult decat de un site web.

Este vorba despre crearea unei atmosfere si experiente intregi, care ii va conduce pe oameni catre locul in care doresti, interesectandu-le interesele, transpunandu-le nevoile si preocuparile si astfel convertindu-i.

Vorbim despre modul in care vizitatorii vor percepe site-ul tau. Daca este bine, vor reveni. Daca nu, nu trebuie sa-ti spun …

Prin urmare, experienta utilizatorului si SEO trebuie sa lucreze impreuna pentru ca tu sa ai succes. UX slab va duce la un SEO slab simplu, iar reversul este, de asemenea, adevarat.

Care este scopul UX?

Experienta utilizatorului se preocupa de intregul proces de achizitie.

Include aspecte legate de branding, design, utilizare si functionalitate. Este o poveste care incepe inainte ca produsul sa fie in vizibil utilizatorului.

Deoarece designul UX cuprinde intreaga calatorie a utilizatorului, este un domeniu multidisciplinar. Inseamna ca trebuie sa te adaptezi chiar si limitarilor fizice ale oamenilor, cum ar fi citirea textului mic.

Pastrarea nevoilor utilizatorului in centrul tuturor eforturilor de proiectare si dezvoltare contribuie masiv la cresterea vanzarilor. Trebuie sa-ti canalizezi eforturile pana cand abordezi toate problemele relevante si nevoile in mod optim.

Transformarea vizitatorilor in clienti se datoreaza si unei experiente deosebite cu un site web sau cu un produs.

Rolul este de a:

  • imbunatati eficacitatea site-ului
  • transforma traficul, testeaza si adapteaza experientele pentru a viza persoane
  • ajuta vizitatorii sa gaseasca ceea ce cauta
  • transforma vizitatorii in potentiali clienti care se intorc

Dar cum se potriveste experienta utilizatorului cu SEO?

Despre SEO ON-Page (metas, cuvinte cheie, imagini etc.) esti constient acum. Urmatorul punct ramane concentrarea pe imbutatatirea experientei de utilizare pentru a reusi sa optimizezi si site-ul in acelasi timp.

Citeste si: Top 3 etape de optimizare web intr-o campanie SEO

SEO si UX pot fi un cuplu castigator, atunci cand este bine organizat:

1. Concentreaza-te pe modele care se potrivesc principiilor SEO

  • creeaza continut pentru oameni si optimizeaza-l pentru motoarele de cautare
  • maximizarea titlurilor H1 si H2 (cat mai evidente in pagina)
  • optimizeaza meniul de navigare
  • creeaza o cale de navigare clara
  • furnizeaza denumiri si descrieri de produse concentrate pe utilizator

2. Apleluri Call-To-Action

Butoanele sau legaturile cu apeluri la actiune ar trebui sa fie proiectate nu doar pentru UX, ci ar trebui sa dea link catre un continut si elemente de pagina optimizate.

3. Profil si cai de utilizare

Creeaza un profil pentru fiecare activitate online pe care vizitatorii tai o vor avea pe site. De fapt, poti uita vechea schema despre demografice, personalitate sau sex, cu exceptia cazului in care este o parte esentiala.

In acelasi mod, calea utilizatorilor ar trebui sa raspunda profilului pentru a optimiza nevoile lor.

Aceasta strategie este cu adevarat interesanta pentru crearea de experiente diferite pentru fiecare utilizator care viziteaza site-ul tau, cu interogari diferite si deci cuvinte cheie diferite.

4. Focus pe calitate

Experienta utilizatorului are in vedere site-uri web de calitate.

Se refera la:

  • Viteza paginilor
  • Navigare simpla
  • Structura interna de link-uri
  • Fara continut duplicat
  • Continut relevant si descriptiv
  • Aranjament in pagina

Ce impact va avea experienta utilizatorului asupra SEO?

UX poate ajuta site-ul sa fie mult mai:

  • util: ux gestioneaza asteptarile in timp ce SEO lucreaza la intentia de cautare
  • utilizabil: ux ofera un site web utilizabil care va incuraja intoarcerea vizitelor
  • gasit: ux conduce traficul prin paginile site-ului, este completarea traficului seo
  • credibil: ux da credibilitate care ajuta la obtinerea autoritatii
  • de dorit: in timp ce seo masoara rezultatele, ux vine in completare prin actiuni de masurare
  • valoros: ux trebuie sa indeplineasca intrebarile vizitatorului pentru a castiga un clasament SEO

Pentru a rezuma, UX este o parte esentiala SEO. Lucrezi pentru vizitatorii tai si nu pentru motoarelor de cautare.

Cu cat va fi mai atragator si optimizat pentru utilizatori, cu atat vei obtine mai mult trafic si vizite repetate. Cu siguranta nu este o pierdere de timp!