Agentie SEO, promisiuni mari si rezultate 0


Agentii SEO Romania

SEO

Te gandesti sa schimbi agentia SEO sau doar esti nemultumit de firma SEO care optimizeaza site-ul tau? Probabil te afli intr-un punct in care munca prestata de specialistul sau expertul SEO nu aduce rezultatele pe care le astepti sau poate vrei sa obtii mai mult din bugetul alocat pentru serviciile de optimizare SEO.

Acest tip de comportament si schimb de agentii SEO este obisnuit in randul companiilor care nu sunt niciodata multumite de rezultate. Multe firme sunt la a doua sau a treia agentie SEO. Cauta in permanenta rezultate mai bune, dar, continua sa faca aceeasi greseala atunci cand isi aleg furnizorul de servicii.

Nemultumirile legate de SEO pot avea multiple cauze, dar, alegerea agentiei bazata exclusiv pe preturi mici si garantii mari este principalul factor care contribuie la experiente dezamagitoare. Este important sa intelegem ca SEO eficient implica o abordare strategica, personalizata, expertiza tehnica si o investitie sustenabila pe termen lung.

Este greu sa refuzi prima pagina Google la un pret avantajos, propus de o agentie de SEO?

Alegerea nu ar trebui sa se bazeze exclusiv pe preturi mici si garantii mari. Este important sa analizezi atent calitatea serviciilor oferite, sa discuti despre strategii personalizate si sa stabilesti asteptari realiste privind rezultatele intr-un interval de timp rezonabil.

De ce o companie concediaza o agentie SEO?

Optimizarea pentru motoarele de cautare poate face ca site-ul tau sa apara in topul rezultatelor Google pentru anumite cuvinte cheie. Asa ar trebui. Drept urmare, primesti mai mult trafic si potentiali clienti din cautarile organice.

Cam asta e tot ce stiu majoritatea oamenilor despre SEO!

Iata ce se intampla de obicei:

O agentie SEO „experta in marketing pe motoarele de cautare” te abordeaza. Reprezentantul agentiei picteaza o imagine roz: clienti care se ingramadesc sa cumpere de pe site-ul tau, trafic gratuit provenit din cautarile Google, crestere rapida a afacerii tale, etc. Esti convins ca firma se potriveste manusa, preturile sunt accesibile, asa ca, te hotarasti sa semnezi un contract pentru serviciile lor.

Esti entuziasmat, deoarece te astepti ca site-ul tau sa devina vizibil in cel mai scurt timp, clientii sa te gaseasca online si sa generezi, in sfarsit, vanzari.

Trec cateva saptamani, apoi luni, dar agentia SEO nu ofera rezultate.

„Agentiile” SEO ieftine sunt ieftine dintr-un motiv.

De aici, lucrurile pot merge si mai prost:

  • astepti cateva luni si nu se intampla nimic, vezi cum banii tai se irosesc
  • poate primesti un mesaj de la Google ca ai fost rasplatit cu o penalizare
  • primesti trafic, dar nu vinzi. Oamenii vin pe site, dar nu cumpara de la tine
  • vei vedea o crestere brusca a traficului, urmata de o cadere rapida

Majoritatea „agentiilor de SEO ieftine” recurg la tactici discutabile pentru a obtine rezultate de moment. Dar sa vedem rolul pe care o agentie SEO il ocupa si ce servicii se obliga sa ofere clientilor sai.

Servicii oferite de agentii SEO

Optimizarea pentru motoarele de cautare nu e o sarcina tocmai simpla de indeplinit de tine. Necesita asistenta si instructiuni din partea expertilor si foarte multa expertiza in domeniu pana apar primele rezultate.

6 servicii esentiale la care denumirea de agentie SEO te obliga:

  1. Serviciu de audit SEO pentru site-ul web. Serviciul include o analiza completa a site-ului cu scopul de a detecta gradul general de optimizare SEO. Acesta identifica factorii care pot imbunatati pozitiile pe motoarele de cautare.
  2. Strategie SEO personalizata. Agentia concepe o strategie SEO personalizata pentru a maximiza rentabilitatea investitiei (ROI). Iti creste vanzarile si cotele pe piata digitala. Cel putin asa ar trebui!
  3. Prezentare generala a concurentilor. Este imperativ sa intelegi competitia pentru a face o distinctie. Asadar, agentia SEO ofera servicii de analiza a concurentilor. Optimizarea site-ului depinde foarte mult de competenta analizei.
  4. Servicii de optimizare On Page. Optimizarea in cadrul paginii este un factor major in cresterea clasamentului site-ului. Include optimizarea functiilor site-ului web pentru motoarele de cautare precum Google si Bing etc.
  5. Servicii de optimizare Off Page. Aceste servicii se concentreaza asupra factorilor externi care afecteaza clasarea site-ului. Include generarea de backlink, care este o modalitate indirecta de a trage traficul catre site.
  6. Servicii SEO tehnic. Se cere un departament de programare frontend – backend intr-o agentie SEO? DA si NU! Nu deoarece SEO nu cere cunostinte de programare. DA – refacerea structurii site-ului, cod, arhitectura, fisiere incarcate, scripturi poate reduce tariful perceput clientului cu 40%. Dar nu-ti spune nimeni, face parte din arsenalul de secrete detinute de agentiile SEO. Da, pretul platit lunar de tine, ca si client, pentru serviciile de optimizare scade doar prin simpla imbunatatire a codului, a structurii si a fisierelor incarcate de site. Intreaba agentia cum optimizezi si costurile lunare de ‘optimizare SEO‘ !
  7. Servicii optimizare UX/UI. Aducerea oamenilor pe site e o parte a marketingului pe motoarele de cautare. Conteaza si ce oferi vizitatorilor tai, si anume, o experienta excelenta.

Acum sa revenim asupra temei: nemultumirea ta legata de rezultate, sau lipsa acestora, din partea agentiei care se ocupa cu optimizarea site-ului tau web.

Agentia SEO nu ofera rezultate. Ce trebuie sa stii!

E motivul principal pentru care proprietarii sau managerii de afaceri doresc sa-si schimbe agentia de servicii SEO. De obicei, exista o nealiniere intre asteptari fie de la client, fie de la agentie.

Te regasesti intr-una dintre cele doua situatii?

  • agentia SEO nu poate indeplini promisiunile facute clientului in acordul privind nivelul de servicii.
  • agentia SEO si-a indeplinit promisiunile, dar nu a oferit rezultate pozitive.

Ai raspuns „da” la prima intrebare, atunci gandeste-te la un parteneriat cu un alt furnizor de servicii SEO care te poate ajuta sa-ti atingi obiectivele.

Ai raspuns „da” la a doua intrebare, atunci merita sa evaluezi obiectivele si asteptarile din campania SEO pentru a alinia mai bine beneficiile la obiectivele generale de marketing ale afacerii.

Schimbarea agentiei de SEO

Inainte de a schimba agentia SEO este important de stiut ce ar putea afecta campania SEO aflata in desfasurare.

Dizolvarea cooperarii cu agentia SEO ridica adesea multe intrebari. Ce se poate intampla? Ar trebui sa ne temem?

Este important sa abordezi acest proces intr-un mod gestionat si informat, si anume:

  1. Accesul la date: asigura-te ca ai acces la toate datele tale relevante, inclusiv conturile de proprietate asupra platformelor online (domeniu + gazduire, Google Analytics, Google Search Console, conturile sociale, etc.). Acest lucru previne pierderea informatiilor importante.
  2. Transfer de responsabilitati: clarifica modul in care se va face transferul. Daca exista anumite sarcini controlate de agentia SEO, asigură-te ca ai un plan pentru preluarea acestora de catre echipa ta interna sau o alta agentie.
  3. Asigura continuitate: daca intentionezi sa colaborezi cu o alta agentie SEO, asigura-te ca exista o planificare bine pusa la punct pentru a asigura continuitatea campaniilor si pentru a evita orice perioada de stagnare.
  4. Invata din experienta: reflecta asupra colaborarii anterioare si invata din experienta. Identifica ce a functionat bine si ce nu, pentru a face alegeri mai informate in viitor.

Dizolvarea colaborarii cu o agentie SEO nu ar trebui sa fie o sursa majora de ingrijorare daca procesul este gestionat corespunzator si se iau masurile necesare pentru a asigura o tranzitie lina si eficienta.

Eliminarea accesului

Ultimul lucru pe care il doresti este ca vechea agentie SEO sa foloseasca datele obtinute pentru ei insisi sau pentru concurenta ta. Asigura-te ca toti utilizatorii firmei sunt eliminati din Google Analytics, Google Search Console, Google My Business, FTP, Web Hosting, acces CMS, cPanel sau oricare alt cont de acces.

Daca au avut acces la date de conectare si parole, acestea ar trebui actualizate.

Garanteaza actuala agentie SEO o predare fara probleme?

Agentia actuala se obliga si garanteze o predare fara probleme a activitatii si proceselor SEO, astfel incat, campania sa continue pozitiv. Va trebui sa primesti transparenta totala in ceea ce priveste urmatoarele:

Un raport gen „Sfarsitul campaniei SEO”

Detalierea completa a rezultatelor: ce au aplicat si ce au obtinut . Acest raport final se trimite noii agentii, care poate decide apoi ce sa evite si sa se concentreze asupra golurilor de oportunitati disponibile.

Raportul de sfarsit de campanie trebuie sa contina urmatoarele:

  1. Repere de trafic din cautarea organica. Cum era traficul organic cand a inceput campania? A crescut / scazut traficul in perioada campaniei?
  2. Puncte de referinta pentru clasarea organica. Au crescut / scazut pozitiile pentru cuvintele cheie vizate? Exista o perspectiva care sa sustina modul in care a fost afectata campania? De exemplu, au existat modificari ale algoritmului care au afectat performanta SEO sau au existat modificari ale strategiei sau tacticilor SEO utilizate pe parcursul campaniei?
  3. Rezumatul muncii. Acesta ar trebui sa contina un rezumat al sarcinilor pentru care agentia a fost contractata sa le implementeze. Ar trebui sa arate raportul a ceea ce a fost efectuat.

Recomandari

Alegerea unei agentii SEO de incredere este esentiala pentru succesul unei strategii de optimizare pentru motoarele de cautare. Contracteaza agentia, expertul sau firma SEO care se aliniaza cu nevoile afacerii tale. Vei intelege cat de potriviti sunt pe baza intrebarilor si modului in care metodologia agentiei sau specialistului SEO se aliniaza cu cerintele tale.

  • Cu ce tip de afaceri a lucrat?
  • Pentru ce fel de industrii a facut SEO?
  • Poti vedea exemple sau studii de caz / rezultate concrete?
  • Stabileste un buget realist pentru serviciile SEO si discuta despre rata de retur a investitiei (ROI) la care sa te astepti?
  • Pune accent pe masurarea performantei si ajustarea strategiilor in functie de rezultatele obtinute?
  • Agentia sau expertul SEO respecta ghidurile etice ale motoarelor de cautare?
  • Evita practicile de SEO care pot aduce penalizari din partea motoarelor de cautare?
  • Dezvolta o strategie personalizata in functie de nevoile si obiectivele specifice ale afacerii tale?

Fii precaut in fata ofertelor prea bune pentru a fi adevarate si asigura-te ca intelegi clar costurile implicate. Evita agentiile care ofera pachete generice fara a face o analiza detaliata a situatiei tale.

Cum masoara noua agentie SEO succesul?

Este posibil ca noua agentie sa revizuiasca strategia de cuvinte cheie pentru a reorienta si a prioritiza acele cuvinte cheie care vor declansa un impact. Astfel, agentia ar putea adauga noi oportunitati de cuvinte cheie in campania SEO sau chiar sa elimine cuvintele cheie cu performante slabe.

Este important sa aveti valorile de succes aliniate. Tu informezi agentia despre factorii care vor avea drept rezultat „castiguri” pentru afacere, iar agentia seo trebuie sa demonstreze modul in care actiunile lor vor contribui la metrica de succes.

Exista agentii SEO care au seturi diferite de abilitati pentru diferite afaceri si nevoile lor imediate.

Nu vrei sa investesti intr-un partener SEO apoi sa afli ca acesta nu a reusit sa faca treaba, deoarece nu avea setul de abilitati, echipele sau procesele potrivite pentru a se ocupa de ceea ce avea nevoie afacerea ta.

Cum gestioneaza agentia SEO esecurile?

Altgoritmii Google sunt actualizati mereu si exista riscul ca aceste update-uri sa afecteze clasarea si performanta traficului din campania SEO. Daca lucrurile vor fi afectate, datorate modificarilor algoritmului, cum vor gestiona situatia?

Cum verifici daca agentia SEO isi face treaba corect?

Pentru a verifica daca o firma SEO isi face treaba corect, urma următorii pași:

  1. Analizeaza rezultatele: Verifica daca site-ul tau a inregistrat o crestere semnificativa a traficului organic si a clasamentului in motoarele de cautare. Compara aceste rezultate cu obiectivele stabilite initial si cu perioadele anterioare pentru a evalua progresul.
  2. Verifica rapoartele: Solicita agentiei SEO sa furnizeze rapoarte periodice care sa prezinte activitatile si rezultatele obtinute. Asigura-te ca rapoartele sunt detaliate si usor de inteles, si ca reflecta activitatile si progresul in functie de obiectivele stabilite.
  3. Monitorizeaza cuvintele cheie: Verifica daca cuvintele cheie relevante pentru afacerea ta se claseaza in primele pozitii in rezultatele motoarelor de cautare. Daca cuvintele cheie nu obtinut o clasare buna, discuta cu agentia despre strategiile utilizate si despre posibilitatea de a face ajustari.
  4. Evaluarea continutului si a optimizarii on-page: Verifica daca continutul de pe site-ul tau este optimizat corespunzator pentru cuvintele cheie relevante si daca respecta practicile recomandate de optimizarea on-page, aspecte precum meta-etichete, structura URL-urilor, etichetele de titlu si descrieri.
  5. Comunica cu agentia SEO: Comunica deschis si sincer cu agentia de SEO cu privire la asteptarile si nemultumirile tale. Discuta despre rezultatele obtinute si despre orice aspecte care te preocupa. O comunicare eficienta poate ajuta la identificarea problemelor si la gasirea solutiilor potrivite.
  6. Cauta feedback si recomandari: Cauta feedback de la clienti anteriori. Acest lucru iti poate oferi o perspectiva mai clara asupra calitatii serviciilor oferite de agentie.

In lumea marketingului online, promisiunile mari la preturi mici sunt atragatoare, dar uneori, rezultatele se dovedesc a fi zero. In loc sa te lasi impresionat de vorbele marete, este esential sa investighezi si sa alegi cu atentie partenerii de marketing digital. Abordarile realiste si strategiile bine fundamentate sunt mai valoroase decat doar vorbele goale. Opteaza pentru transparenta si performante tangibile atunci cand iti alegi partenerul SEO.