Nemultumit de o agentie SEO? Optimizare fara rezultate?


Agentie SEO

SEO

Te gandesti sa schimbi firma care se ocupa de optimizarea site-ului tau sau doar esti nemultumit de o agentie SEO? Probabil te afli intr-un punct in care munca prestata de agentie nu aduce rezultate sau poate vrei sa obtii mai mult din bugetul alocat pentru optimizare SEO.

De ce companiile raman cu furnizorul lor de SEO doar pentru o luna sau doua si apoi cauta in alta parte?

Acest tip de comportament aleatoriu si schimb de agentii SEO este obisnuit in randul companiilor care nu par sa fie niciodata multumite de rezultate. Multe firme sunt la a 2-a sau a 3-a agentie SEO. Cauta in permanenta rezultate mai bune, dar, continua sa faca aceeasi greseala atunci cand isi aleg prestatorul de servicii.

Motivul pentru care oamenii nu sunt pe deplin multumiti de serviciul SEO pe care il primesc se datoreaza faptului ca majoritatea se bazeaza exclusiv pe pret. Aleg agentia care ofera cel mai mic pret dar cu garantii mari.

Si cum este greu sa refuzi un pret avantajos atunci cand ti-l propune un profesionist in vanzari, incredintezi marketing-ul unui strain pe care nu l-ai intalnit niciodata. Acesta este motivul pentru care rezultatele sunt slabe si pentru care site-ul tau nu va avea niciodata sanse sa se descurce bine online.

De ce companiile isi concediaza agentiile SEO?

Optimizarea pentru motoarele de cautare, sau SEO, poate face ca site-ul tau sa apara in topul rezultatelor Google pentru anumite cuvinte cheie. Asa ar trebui. Drept urmare, primesti mai mult trafic si potentiali clienti din cautarile organice.

Cam asta e tot ce stiu majoritatea oamenilor despre SEO!

Iata ce se intampla de obicei:

O agentie SEO „experta in marketing pe motoarele de cautare” te abordeaza. Reprezentantul agentiei picteaza o imagine roz: clienti care se ingramadesc sa cumpere de pe site-ul tau, trafic gratuit provenit din cautarile pe Google, crestere rapida a afacerii tale, etc. Esti convins ca firma s-ar potrivi bine, preturile par accesibile, asa ca te hotarasti sa semnezi un contract pentru serviciile lor.

Esti entuziasmat, deoarece te astepti ca site-ul tau sa devina vizibil, clientii sa te gaseasca online si sa generezi, in sfarsit, vanzari.

Trec cateva saptamani, apoi luni, dar agentia nu prezinta rezultate reale.

„Agentiile” SEO ieftine sunt ieftine dintr-un motiv.

De aici, lucrurile pot merge si mai prost:

  • astepti cateva luni si nu se intampla nimic, simti cum banii tai se irosesc.
  • poate primesti un mesaj de la Google ca ai fost rasplatit cu o penalizare.
  • primesti trafic, dar nu vinzi. Oamenii vin pe site, dar nu cumpara de la tine.
  • vei vedea o crestere brusca a traficului, urmata de o cadere rapida

Majoritatea recurg la tactici discutabile pentru a obtine rezultate de moment.

Inainte de a schimba agentia SEO este important de stiut ce ar putea afecta campania aflata in desfasurare. Dar inainte sa vedem rolul pe care o agentie SEO il ocupa si ce servicii se obliga sa ofere clientilor sai.

Ce servicii ofera o agentie SEO?

Optimizarea pentru motoarele de cautare nu e o sarcina tocmai simpla de indeplinit de tine. Necesita asistenta si instructiuni din partea expertilor si foarte multa expertiza in domeniu pana apar primele rezultate.

Pentru antreprenori, SEO este o parte integranta a construirii unui startup de succes de la zero. In ciuda acestui fapt, multi fondatori neglijeaza aceasta strategie de afaceri cu costuri reduse si cu recompensa ridicata.

6 servicii esentiale la care denumirea de agentie SEO te obliga:

  1. Serviciu de audit SEO pentru site-ul web. Serviciul include o analiza completa a site-ului cu scopul de a detecta gradul general de optimizare al paginilor web. Acesta identifica factorii care pot imbunatati pozitiile pe motoarele de cautare.
  2. Strategie SEO personalizata. Agentia concepe o strategie SEO personalizata pentru a maximiza rentabilitatea investitiei (ROI). Iti creste vanzarile si cotele pe piata digitala. Cel putin asa ar trebui!
  3. Prezentare generala a concurentilor. Este imperativ sa intelegi competitia pentru a face o distinctie. Asadar, agentia SEO ofera servicii de analiza a concurentilor. Optimizarea site-ului depinde foarte mult de competenta analizei.
  4. Servicii de optimizare On Page. Optimizarea in cadrul paginii este un factor major in cresterea clasamentului site-ului. Include optimizarea functiilor site-ului web pentru motoarele de cautare precum Google si Bing etc.
  5. Servicii de optimizare Off Page. Aceste servicii se concentreaza asupra factorilor externi care afecteaza clasarea site-ului. Include generarea de backlink, care este o modalitate indirecta de a trage traficul catre site.
  6. Servicii SEO tehnic. Se cere un departament de programare frontend – backend intr-o agentie SEO? DA si NU! Nu deoarece SEO nu cere cunostinte de programare. DA – refacerea structurii site-ului, cod, arhitectura, fisiere incarcate, scripturi poate reduce tariful perceput clientului cu 40%. Dar nu-ti spune nimeni, face parte din arsenalul de secrete SEO detinute de agentie. Da, pretul platit lunar de tine, ca si client, pentru serviciile de optimizare scade doar prin simpla imbunatatire a codului si a fisierelor incarcate de pagina. Intreaba agentia cum optimizezi costurile de ‘optimizare SEOdaca tot se pricepe!
  7. Servicii optimizare UX/UI. Aducerea oamenilor pe site e o parte a marketingului pe motoarele de cautare. Conteaza si ce oferi vizitatorilor tai, si anume, o experienta excelenta.

Acum sa revenim asupra temei: nemultumirea ta legata de rezultate, sau lipsa acestora, din partea agentiei care se ocupa cu optimizarea site-ului tau web.

Agentia SEO nu ofera rezultate

E motivul principal pentru care proprietarii sau managerii de afaceri doresc sa-si schimbe firma de servicii SEO. De obicei, exista o nealiniere intre asteptari fie de la client, fie de la agentie. Te regasesti intr-una dintre cele doua situatii?

  • agentia SEO nu poate indeplini promisiunile facute clientului in acordul privind nivelul de servicii.
  • agentia SEO si-a indeplinit promisiunile, dar nu a oferit rezultate pozitive.

Ai raspuns „da” la prima intrebare, atunci gandeste-te la un parteneriat cu un alt furnizor de servicii SEO care te poate ajuta sa-ti atingi obiectivele.

Ai raspuns „da” la a doua intrebare, atunci merita sa evaluezi obiectivele si asteptarile din campania SEO pentru a alinia mai bine beneficiile la obiectivele generale de marketing ale afacerii.

Schimbarea agentiei de SEO este ceva de care ar trebui sa ma tem?

Dizolvarea cooperarii cu agentia SEO ridica adesea multe intrebari. Ce se poate intampla? Efectele SEO vor scadea dramatic sau poate nu se va intampla nimic? Va pierde site-ul nostru dintr-o data backlink-urile?

Contrar aparentelor, acestea nu sunt deloc temeri nejustificate, pentru ca pot aparea astfel de situatii.

2 intrebari majore care necesita raspuns.

1. Detii domeniul si gazduirea web?

Se intampla, nu in putine cazuri, ca firma care se ocupa de optimizare web sa fie cea care ti-a creat site-ul si poate a achizitionat domeniul + pachetul de gazduire, totul la cererea ta.

Ar trebui sa detii 100% proprietatea domeniului web si a gazduirii. Daca nu, exista riscul ca agentia SEO sa pastreze toata munca prestata pentru domeniu si va detine, de asemenea, continutul gazduit.

Verifica cu registratorul de domenii si cu firma de gazduire web proprietarul pachetului. Daca nu, poate fi necesar sa achizitionezi continutul si domeniul de la agentie.

2. Link-urile catre site sunt detinute sau gestionate de agentie?

Exista multe firme SEO care au propria retea de link-uri sau gestioneaza profilul de backlink al site-ului prin diferite retele media. Daca aceste link-uri sunt „inchiriate”, posibil sa fie eliminate odata ce contractul se incheie. Oricum sunt de slaba calitate si nu te afecteaza!

Noua agentie SEO va trebui sa identifice aceasta amenintare si sa propuna un plan pentru a reduce riscul cat mai mult posibil.

Eliminarea accesului

Ultimul lucru pe care il doresti este ca vechea agentie SEO sa foloseasca datele obtinute pentru ei insisi sau pentru concurenta ta. Asigura-te ca toti utilizatorii sunt eliminati din Google Analytics, Google Search Console, Google My Business, FTP, Web Hosting, acces CMS, cPanel sau oricare alt acces.

Daca au avut acces la date de conectare si parole, acestea ar trebui actualizate.

Va garanta actuala agentie o predare fara probleme?

Agentia actuala se obliga si garanteze o predare fara probleme a activitatii si proceselor SEO, astfel incat, campania sa continue pozitiv. Va trebui sa primesti transparenta totala in ceea ce priveste urmatoarele:

Un raport gen „Sfarsitul campaniei SEO”

Detalierea completa a rezultatelor: ce au aplicat si ce au obtinut . Acest raport final se trimite noii agentii, care poate decide apoi ce sa evite si sa se concentreze asupra golurilor de oportunitati disponibile.

Raportul de sfarsit de campanie trebuie sa contina urmatoarele:

  1. Repere de trafic din cautarea organica. Cum era traficul organic cand a inceput campania? A crescut / scazut traficul in perioada campaniei?
  2. Puncte de referinta pentru clasarea organica. Au crescut / scazut pozitiile pentru cuvintele cheie vizate? Exista o perspectiva care sa sustina modul in care a fost afectata campania? De exemplu, au existat modificari ale algoritmului care au afectat performanta SEO sau au existat modificari ale strategiei sau tacticilor SEO utilizate pe parcursul campaniei?
  3. Rezumatul muncii. Acesta ar trebui sa contina un rezumat al sarcinilor pentru care agentia a fost contractata sa le implementeze. Ar trebui sa arate raportul a ceea ce a fost efectuat.

Recomandari

Contracteaza agentia sau expertul SEO potrivit pentru nevoile afacerii tale. Vei intelege cat de potriviti sunt pe baza intrebarilor si modului in care metodologia agentiei sau specialistului se aliniaza cu nevoile tale.

Cu ce tip de afaceri ai lucrat?
Pentru ce fel de industrii ai facut SEO?
Pot vedea exemple sau studii de caz / rezultate pe care le-ai produs pentru clienti?

Cum masoara noua agentie SEO succesul?

Este posibil ca noua agentie sa revizuiasca strategia de cuvinte cheie pentru a reorienta si a prioritiza eforturile catre acele cuvinte cheie care vor declansa un impact. Astfel, agentia ar putea adauga noi oportunitati de cuvinte cheie in campania SEO sau chiar sa elimine cuvintele cheie cu performante slabe.

Este important sa aveti valorile de succes aliniate. Tu informezi agentia despre factorii care vor avea drept rezultat „castiguri” pentru afacere, iar agentia seo trebuie sa demonstreze modul in care actiunile lor vor contribui la metrica de succes.

Exista specialisti SEO care au seturi diferite de abilitati pentru diferite afaceri si nevoile lor imediate.

Nu vrei sa investesti intr-un partener SEO apoi sa afli ca acesta nu a reusit sa faca treaba, deoarece nu avea setul de abilitati, echipele sau procesele potrivite pentru a se ocupa de ceea ce avea nevoie afacerea ta.

Cum gestioneaza agentia esecurile?

Altgoritmii Google sunt actualizati mereu si exista riscul ca aceste update-uri sa afecteze clasarea si performanta traficului din campania SEO. Daca lucrurile vor fi afectate, datorate modificarilor algoritmului, cum vor gestiona situatia?