Tactici SEO pe care ar trebui inca sa le utilizezi in 2019
O strategie eficienta de optimizare pentru motoarelor de cautare contine un mix sanatos de tactici SEO aplicate in site, cat si in afara lui.
Au fost multe schimbari in SEO in ultimii ani si tactici care nu se mai aplica. Cu toate acestea, exista multe bune practici SEO care raman importante pentru zilele noastre.
Iata cateva elemente cheie pe care le poti optimiza pentru a imbunatati vizibilitatea site-ului web in rezultatele cautarii.
Investeste in uzabilitatea site-ului web
Cand incepi optimizarea On Site, este util sa-ti amintesti care este scopul unui motor de cautare.
Google si alte motoare de cautare concureaza pentru a atrage traficul de cautare. Cea mai buna modalitate de a atrage utilizatori este de a returna in mod constant rezultate de inalta calitate la intrebarile utilizatorilor.
Din acest motiv, algoritmii recompenseaza site-urile web care ofera o experienta buna utilizatorului.
Experienta utilizatorului este o categorie larga si include totul, de la elementele de baza, cum ar fi navigarea intuitiva pe site, pana la detaliile minime, cum ar fi navigare de tip breadcrumbs si apelurile la actiune formulate eficient.
Inainte de a turna resurse in crearea de continut (desi aceasta este o parte importanta in optimizare), este esential sa te asiguri mai intai ca arhitectura generala a site-ului este proiectata pentru a satisface atat nevoile de continut, cat si obiectivele utilizatorului.
Creeaza continut unic si relevant
Poate cel mai important factor de clasare, care necesita si cea mai mare investitie in timp si efort, este crearea de continut calitativ.
Continutul relevant pentru subiectele pentru care incerci sa obtii vizibilitate este coloana vertebrala a oricarei strategii SEO eficiente.
Dar totul se intelege gresit.
Dupa ce au aparut studii (de afara, nu de la noi…) conform carora, un articol + 2000 de cuvinte se claseaza mai bine la cautari, „ai nostrii” s-au apucat de treaba. Si cum calea cea mai usoara ne urmareste mereu, seriile de articole lungi au inceput.
Se mai copia o idee ‘di colo’, alta ‘de dincolo’, orice, numai sa fie + 2000 cuvinte. Ca doar noi suntem experti, specialisti, noi nu studiem si apoi revenim cu ceva util, noi doar punem in practica.
Se realiza astfel un articol cu un topic similar cu alte 20 de articole, nimic nou, nimic unic… nimic la ranking.
De ce?
Cei care scriu articole lungi, le scriu pentru ca au ce sa spuna si nu pot in articole scurte. Dar ofera in acelasi timp: noutate, calitate si valoare cititorilor.
Sa concluzionam: nu lungimea articolelor te pozitioneaza mai bine la cautari, ci calitatea lor! Vezi tu, un articol lung de datoreaza in primul rand cunostintelor vaste pe care le posezi si vrei sa le transmiti mai departe si apoi, bogatiei vocabularului.
Prin urmare: cheia aici este continutul unic si proaspat.
Google va acorda mai putin echitate continutului care este considerat subtire, redundant sau depasit.
Cauta zone in care poti creea articole si care servesc unui utilizator o nevoie si adauga valoare conversatiei din jurul acelui topic.
Redu timpii de incarcare a paginii
Viteza site-ului este o componenta a uzabilitatii, mai putin factor de ranking!
Exista putine lucruri mai frustrante pentru un utilizator ca accesul la un site care necesita mult timp pentru a se incarca.
Retine ca, in contextul internetului, un „timp indelungat” inseamna de fapt doar o chestiune de secunde. Studiile au aratat in repetate randuri ca salturile site-ului cresc cu fiecare secunda suplimentara pe care pagina trebuie sa o incarce.
Urmarirea riguroasa a optimizarii elementelor din site care imbunatatesc timpul de incarcare a paginii, va imbunatati capacitatea generala a site-ului de a obtine o vizibilitate buna la cautari pentru subiectele cheie.
Concentreaza-te pe accesibilitatea mobila
Accesibilitatea si capacitatea de utilizare mobila au fost factori importanti de ranking de ani buni.
Aceasta este o reflectare a timpurilor in care traim, in care peste jumatate din volumul de cautare al Google se intampla pe dispozitive mobile.
Gandeste-te cat de nesatisfacatoare este experienta unui utilizator care efectueaza o cautare pe mobil, gaseste un rezultat care pare promitator, ca in final sa aterizeze pe un site web care nu este complet functional pe mobil.
Este cel mai neplacut scenariu pentru utilizator si pentru Google, astfel incat acesta rasplateste site-urile care ofera experiente mobile de inalta calitate.
Uzabilitatea pe mobil este o necesitate pentru toate site-urile web. Daca mobilul nu a fost niciodata o parte cheie a strategiei tale digitale sau daca au trecut cativa ani de cand ai auditat si revizuit site-ul cu traficul mobil in minte, vizibilitatea cautarii tale ar putea suferi.
Ia in considerare etichetele de titlu si meta descrierile
Targetarea cuvintelor cheie specifice prin utilizarea repetata in continut este o tactica SEO cazuta, insa etichetele de titlu si descrierile meta sunt in continuare importante.
Eticheta de titlu ar trebui sa descrie cu exactitate continutul paginii, ideal in 70 de caractere sau mai putin.
Evita repetarea cuvintelor cheie in favoarea unei etichete care sa permita utilizatorului sa anticipeze corect continutul pe care astepta sa il gaseasca odata ce face clic pe pagina de destinatie.
Daca faci acest lucru, contribui la reducerea ratei de respingere de pe pagini, un factor care este considerat un indicator al utilizarii slabe.
Descrierile meta pot fi, de asemenea, modificate pentru a incuraja si mai mult clicul.
Rolul acestui element special este de a sustine eticheta de titlu si de a oferi un context suplimentar.
Cand este scrisa corect, meta descrierea poate convinge utilizatorii ca site-ul tau web va furniza informatiile sau produsele pe care le cauta.
De final
Etapele de optimizare web a site-urilor are ca scop gasirea unor modalitati prin care oferi o experienta de calitate si un continut valoros utilizatorilor vizati.
Pentru acest lucru, ai nevoie de o strategie si o dedicare completa, astfel oferi utilizatorului o experienta care sa satisfaca si chiar sa depaseasca asteptarile lui.