Iar cauti cea mai buna platforma ecommerce, sau potrivita!
„Vreau cea mai buna platforma pentru magazin online!”
Nu, nu este un articol despre, sau cum sa alegi, cea mai buna platforma ecommerce, nici despre SaaS vs. Custom vs. Open Source cu avantajele si dezavantajele fiecareia, argumente pro si contra etc. … nici macar un top 5 al celor mai bune platforme pentru magazine online.
Nu vreau sa-i indrum pe cei inca indecisi sau sa punctez aspectele esentiale pe care trebuie sa le indeplineasca o platforma sau solutia care va sustine magazinul tau online.
Incerc sa inteleg de ce cauti cea mai buna platforma pentru un magazin online, pentru ca, in contextul acestei cautari, sansele ca tu sa ai macar o idee despre ce presupune acest domeniu de activitate,… sunt aproape nule.
Daca te uiti la piata actuala a comertului electronic, vei observa ca multi au esuat. Desi pot exista multe motive in spatele esecului lor, lipsa planificarii initiale este, in esenta, unul dintre principalele cauze.
Este destul de important sa ai o viziune si sa stii cum sa o realizezi.
Planificarea corecta, asa cum am spus mai devreme, este importanta. Vino cu idei originale si concentreaza-te asupra caracteristicilor care te vor diferentia de competitie. Astfel, timpul pe care il aloci cautand platforma sau solutia perfecta pentru piata de comert online, trece in dezavantajul tau.
De ce vrei cea mai buna platforma pentru magazin online?
Iti cunoaste publicul tinta? Ce preferinte au, cum navigheaza online si ce asteptari au de la o experienta de cumparare? Cea mai buna platforma se va potrivi nevoilor si preferintelor specifice ale clientilor tai?
In aceasta zi speciala, cand ai realizat ca desi stii multe, inca mai exista un domeniu misterios pe care trebuie sa-l explorezi – alegerea platformei perfecte.
Evident, intr-o lume perfecta, exista o platforma care iti livreaza automat succesul impachetat cu fundita si confetti. Daca inca nu ai gasit asta, poate ar trebui sa extinzi cautarea si catre mitologie. Acolo, platforma perfecta nu doar iti construieste magazinul, ci iti ofera si o sabie magica pentru a-ti croi drum prin piata.
Planificare, pentru ce? Pentru ca, cine mai are timp pentru planificare cand poti sa sari direct in valurile ecommerce-ului fara vesta de salvare? Planificarea e pentru cei slabi de inima, adevaratii antreprenori aleg varianta „Da-i bice si vezi ce se intampla”.
Evident, totul e magic: Nu te ingrijora prea mult despre evidentierea caracteristicilor care te fac unic. Clientii vor descoperi automat micile comori ascunse ale magazinului tau online, iar daca nu o fac, probabil sunt prea ocupati sa caute potcoave in loc sa faca cumparaturi.
Magia viitorului: In loc sa te gandesti la tehnologiea actuala, poti sa astepți cu nerabdare momentul in care AI-ul va face toata munca pentru tine, iar magazinul tau va functiona pe baza de poezie si dorinte.
Cand ai realizat ca ecommerce-ul nu este doar despre a vinde si a cumpara: Comertul online este doar despre a vinde si a cumpara, te-ai gandit initial, dar apoi ai descoperit intreaga ecuatie a logisticii digitale, marketingului online si a intregii infrastructuri digitale pe care oamenii o construiesc pentru a face cumparaturi online.
Ce este o platforma ecommerce?
O platforma ecommerce este o infrastructura software care iti permite sa creezi un magazin online apoi sa vinzi produse si servicii. Functioneaza ca o interfata digitala prin intermediul careia tu iti expui catalogul de produse si permiti utilizatorilor sa adauge, cu usurinta, produsele in cosul de cumparaturi, sa finalizeze tranzactiile si sa plateasca online.
Pe scurt, este un soft utilizat pentru a centraliza operatiunile pe care o companie trebuie sa le implementeze pentru a-si vinde produsele sau serviciile online si sa fie competitiva.
Caracteristicile sale standard includ instrumente esentiale pentru gestionarea si administrarea afacerii online, cum ar fi gestionarea inventarului, procesarea comenzilor, gestionarea platilor si livrarilor, interactiunea cu clientii plus generarea de rapoarte si analize.
Pot fi construite personalizat, de la 0, sau poti utiliza solutii de tip SaaS (Software as a Service), care iti permite sa creezi si sa gestionezi propriul magazin online fara a fi necesare cunostințe avansate de programare.
Este modul in care tu poti centraliza toate sarcinile magazinului, cu economii considerabile de timp si o agilitate mai buna. In concluzie, o platforma de comert electronic este acel software care iti ofera capacitatea de a duce la bun sfarsit planul tau de bussines si dezvoltare.
Ai un plan de business?
Care este strategia si obiectivul tau principal?
Cea mai buna solutie ecommerce nu exista si nu va fi niciodata determinanta pentru succesul tau si nici raspunzatoare pentru esecul tau! Strategia este pe primul loc. Softul reprezinta doar 10% din succesul unui magazin online si acopera sarcinile usoare. Amazon nu este o platforma, ci o echipa cu un plan extrem de bine realizat.
Intr-un cadru competitiv, strategia generala si setarea obiectivelor, sunt elaborate inainte de a cauta si investi intr-o solutie de comert online. Concepe un plan de afaceri cu viziunea / misiunea / valorile / obiectivele tale clar definite si explicate.
Un plan te obliga sa gandesti critic fiecare componenta a business-ului tau online. Sa identifici, sa eviti problemele majore inainte de a incepe, sa analizezi punctele tari, punctele slabe, concurenta si piata.
Devine astfel piatra de temelie a modului in care construiesti, bugetezi, decizi ce resurse umane si financiare esti dispus sa aloci, ce produs vrei sa vinzi si cel mai important, cui il vinzi si cum te prezinti in fata oamenilor.
Cea mai buna platforma ecommerce?
Modul in care se vorbeste despre comertul electronic te-ar putea face sa crezi ca este un model de business simplu si accesibil. Un model care vinde din prima zi… daca ai platforma potrivita …
Platesti un abonament lunar, alegi un template, pe care il mai regasesti la cativa utilizatori, schimbi cateva culori (platforma iti permite, se numeste „personalizare sau customizare” 🙂 ), adaugi cateva produse si gata… Nimic nou, nimic util, … dar ai magazin online … si vizezi la marele brand …
Nu iti baza achizitia pe marketing-ul asociat cu marca!
Comertul electronic nu inseamna marketing & vanzare. Magazinele online mari creeaza si dezvolta relatii personalizate cu clientii lor, intr-un mediu de comunicare personalizat.
Trebuie sa oferi oferi o valoare mult mai profunda cumparatorilor, iar platforma de comert electronic trebuie sa te ajute inainte, in timpul si dupa experienta lor de cumparare.
Experienta utilizatorului conteaza cand alegi platforma ecommerce?
Vrei functionalitati care se pot instala cu un singur click, minunat! Dar te gandesti la cat de importanta este experienta utilizatorului in magazinul tau online? Conteaza pentru tine acest aspect (critic in comertul online) atunci cand alegi cea mai buna platforma ecommerce?
Calitatea unui site web este un aspect dificil de explicat, totusi, oamenii o pot simti atunci cand lipseste.
O platforma ecommerce, in special SaaS, poate fi setata in cateva ore, dar, implementarea rapida presupune un sacrificiu. Renunti la originalitatea design-ului in favoarea rapiditatii. Dupa cum stim, 94% din primele impresii provin din design-ul magazinului online.
Dar, acesta nu este intotdeauna scopul unei platforme de comert electronic. Se concentreaza doar pe facilitarea realizarii magazinului.
Rezultatul este senzatia de deja vu pentru clienti care se intreaba „Nu cumva am mai vazut ceva asemanator pe undeva?!”
Magazinul online este expresia brand-ului tau, iar, intampinarea clientilor cu cea mai buna experienta posibila din momentul in care ajung pe site… este cheia conversiei.
Ideea e suficient de simpla „Investeste in experienta utilizatorului si in branding„. Doar asa reduci bugetul de marketing, cresti rata de conversie si vei avea clienti fericiti plus cicluri de vanzari repetate!
Dar, majoritatea platformelor de comert electronic ofera teme de baza si un anumit nivel de branding. Personalizarea si expertiza tehnica necesara pentru realizarea unui magazin online centrat pe conversie lipsesc.
Concluzii
Inainte de a incepe evaluarea software-ului si a serviciilor de comert electronic oferite de furnizori, trebuie sa ai o intelegere clara asupra produsului sau serviciului pe care vrei sa-l vinzi. Doar documentand corect strategia de business poti trece la urmatorul pas, de a evalua ce soft de comert electronic se potriveste cel mai bine cerintelor afacerii tale.
Nu uita! Pastreaza clientul si obiectivele viitoare in prim plan, cere un design complet personalizabil. Cea mai buna platforma de comert electronic ar trebui sa sustina fiecare etapa a calatoriei tale in mirajul comertului electronic… acum si in viitor. Nu crezi?!
P.S. Inteligenta artificiala in ecommerce si invatarea automata pentru a putea intelege modelele de consum ale clientilor individuali si utilizarea acesor date pentru a furniza un serviciu complet personalizat ar trebui implementata cat de curand.