Platforme de comert electronic personalizate vs open source
Incerci sa te decizi intre platforme de comert electronic personalizate vs. open source? In primul rand, va trebui sa te gandesti la toate optiunile disponibile si sa intelegi diferitele tipuri de solutii de comert electronic.
Aceasta poate varia in functie de modelul tau de business (B2B, B2C, etc.), dimensiunea site-ului de comert electronic (mic, mijloc sau mare) si propriile obiective specifice. Apoi poti cantari cu atentie toate avantajele si dezavantajele posibile ale platformelor de comert electronic. In acest fel, vei putea decide asupra unei solutii rentabile, care este perfecta pentru afacerea ta.
Este o decizie dificila si trebuie luata cu atentie.
Doar vrei ca strainii de pe internet sa aiba incredere in afacerea ta din nenumaratele optiuni pe care le au, nu?
Atunci ai nevoie de un shop online care sa arate premium si profesionist.
Dar de unde stii care platforma este cea mai buna pentru afacerea ta? Si la ce caracteristici ar trebui sa ai grija? Cu atatea optiuni, cautarea ta pentru cele mai bune poate deveni coplesitoare.
Cand vorbim despre platforme de comert electronic, ne vin in minte doua optiuni: platforma ecommerce personalizata sau open source. De aceea, am intocmit aceasta postare cu cele mai bune solutii. Voi explica de ce solutiile personalizate de comert electronic sunt foarte apreciate.
Deci, care este cea mai buna?
Raspunsul simplu la aceasta intrebare este ca nicio alegere nu este cea mai buna pentru toata lumea. Alegerea platformei de ecommerce potrivita pentru dezvoltarea site-ului de comert electronic va depinde de nevoile tale, de numarul de produse si de capacitatile pe care vrei sa le integrezi in magazin.
Inainte de a selecta o platforma de comert electronic, ar trebui mai intai sa gasesti raspunsuri la urmatoarele intrebari:
- vrei sa lucrezi cu o firma de dezvoltare web si ai bugetul necesar?
- vrei sa listezi rapid produsele online?
- cauti sa ai o solutie personalizata, flexibila?
- este performanta SEO o prioritate pentru tine?
- vei administra mai multe magazine?
- cat de important este suportul pentru tine?
- care este bugetul tau?
Odata ce gsesti raspunsul la intrebarile de mai sus, urmatoarele descrieri ale ambelor variante de dezvoltare a magazinului online iti vor ghida alegerea.
Dar, pentru inceput, sa vedem care sunt caracteristicile unui magazin online bun.
Care sunt caracteristicile unui site de comert electronic bun?
Iata cele mai importante caracteristici ale unui site de comert electronic bun:
- Meniu de navigare, filtre si formulare de plata simple, intuitive si fara efort: sunt caracteristici vitale pentru un utilizator. Un singur pas gresit il poate determina sa caute simplitatea pe site-ul concurentei.
- Design personalizat, nu template-uri: inutil sa spun ca traim intr-o era digitala a judecatilor rapide. Design-ul afecteaza modul in care un utilizator te vede si are rol important in decizia de cumparare. Toleranta utilizatorului pentru design-uri slabe si template-uri continua sa scada.
- Experienta unica: bazata pe personalizare in functie de profilul clientului, personalizare indisponibila pe open source si SaaS cu template-uri. Dezvoltarea custom inseamna, pe viitor, BRAND. BRAND = costuri de marketing reduse cu peste 40% + clienti noi. Toate brand-urile sunt sustinute de o platforma personalizata si personalizabila.
- Descrieri cuprinzatoare ale produselor: 98% dintre utilizatori abandoneaza o achizitie din cauza informatiilor incorecte sau incomplete despre produse.
- Chaturi online si raspuns rapid: mai mult de 80% dintre consumatori doresc disponibilitate si informatii despre achizitiile lor.
- Functia de livrare gratuita, urmarirea detaliilor expedierii, informatii despre rambursare si retur: sunt caracteristicile de top pe care consumatorii le vor de la comercianti.
- Optimizare SEO: traficul organic este cheia cresterii vizibilitatii. Cautarile organice reprezinta o mare parte din traficul total al site-ului.
Platforme de comert electronic personalizate
Dezvoltarea platformei si a site-ului de comert electronic de la zero se refera la functionalitate maxima, securitate si aspect unic. Iti permite sa creezi o platforma unica cu o interfata de utilizare intuitiva, care este aliniata cu nevoile in schimbare ale afacerii.
In general, site-urile si platformele ecommerce personalizate sunt mai costisitoare si necesita timp pentru a fi construite, dar beneficiile lor depasesc consecintele.
In cazul dezvoltarii platformei ecommerce si a site-ului de comert electronic personalizate, fluxul si functionalitatea platformei cat si a magazinului online nu sunt dictate de cadrul pre-construit. Ai acces total asupra aspectului, factor important in convingerea vizitatorilor sa ramana pe site si sa cumpere.
In solutiile personalizate de comert electronic, poti face oricand orice modificari doresti. Inseamna ca magazinul tau de comert electronic poate fi personalizat cu usurinta pentru sectorul tau de piata, ceea ce te ajuta sa faci mai multe vanzari.
In plus, poti adauga caracteristici specifice care sa convinga clientii sa revina. Paginile de produse pot fi optimizate perfect, poti configura site-ul web si fluxurile de date asa cum doresti, fara limitari.
Cu un magazin de comert electronic personalizat, depasesti functionalitatea de baza a site-urilor de comert electronic bazate pe sabloane si cu sursa deschisa. In plus, atunci cand sunt lansate noi functii sau actualizari, nu va trebui sa te ocupi de pluginuri incompatibile sau de remedierea erorilor.
Personalizarea bazata pe identificarea nevoilor individuale, specifice, ale unui client va dicta trecerea catre dezvoltarea custom a platformei de comert electronic, in curand.
O solutie rapida, pre-construita, sau bazata pe abonament lunar, poate castiga peste una personalizata atunci cand ai un produs pe care nimeni altcineva nu il are.
Acum sa examinam cateva compromisuri ale unei solutii de comert electronic open-source.
Platforme de comert electronic open source
Cu o platforme de comert electronic open source ai multiple optiuni din care sa alegi, cum ar fi: Magento, WooCommerce, PrestaShop, OpenCart, cele mai cunoscute si utilizate in Romania.
Vei obtine un site web de comert electronic rapid si destul de accesibil ca pret. Principalul avantaj al platformelor open source este ca dezvoltatorul si proprietarul vor avea acces la un cadru de baza pre-construit si multe plug-in-uri, integrari si extensii terte, care sunt in general gratuite.
Platformele de dezvoltare site-uri web de comert electronic open source nu sunt la fel de flexibile sau sigure de personalizat precum platformele ecomerce personalizate.
Nu reusesc sa ofere suficienta flexibilitate in ceea ce priveste modificarile codului de baza. Prin urmare, este posibil ca o solutie open source sa nu mai suporte extinderea afacerii tale. Dar, ofera o abordare de baza a lumii comertului electronic.
In ciuda acestor provocari, magazinul online open source poate fi o investitie buna pentru companiile mai mici si pentru persoanele care doresc doar sa-si construiasca un site de cumparaturi entry-level.
Despre platforma ecommerce Magento
Magento este un jucator binecunoscut la nivel enterprises si se potriveste excelent pentru comerciantii cu amanuntul la scara mare, cu un volum mare de vanzari.
Magazinele construite pe Magento pot gestiona cu usurinta pana la 4M de solicitari de pagini si 50K de comenzi PE ORA! O astfel de performanta ridicata este un avantaj dovedit fata de alte platforme, iar magento isi pastreaza pozitia ca una dintre cele mai robuste platforme de comert electronic. Magento vine in doua editii Open Source si Commerce.
Lucrurile pot deveni dificile daca nu ai experienta tehnica, deoarece instalarea, modificarea si administrarea Magento necesita abilitati tehnice avansate.
Despre platforma ecommerce WooCommerce
WooCommerce este raspunsul WordPress la vanzarile online. Exista peste 6.000 de integrari, din care sa alegi, daca vrei sa extinzi functionalitatea magazinului. Drept urmare, ofera o oarecare flexibilitate, dar, in limitele impuse de platforma.
Este un modul gratuit, asa ca poate fi prietenos cu bugetul tau. Dar cand incepi sa adaugi plugin-uri, poate fi necesar sa platesti varianta premium. Alfel exista sansa sa creezi conflicte grave intre ele. Prin urmare ai mare atentie! Daca esti nou in mediul de comert electronic sau ai o gama redusa de produse, nu ai nevoie de multe personalizari, ar parea rezonabil sa incerci WooCommerce.
Despre platforma ecommerce PrestaShop
Prestashop numara aproximativ 250.000 de clienti. Este potrivit pentru magazinele mici si mijlocii. Odata ce un magazin de pe PrestaShop creste la scara masiva, ar putea intampina decalaje in diferite aspecte, cum ar fi timpul de incarcare a paginii sau performanta back-end. In consecinta, PrestaShop nu ar fi cea mai buna alegere pentru gigantii comertului electronic. Citeste cel mai recent review aici.
Despre platforma ecommerce OpenCart
OpenCart este un sistem usor si necesita putine resurse, dar poate servi si un numar limitat de utilizatori. Are anumite restrictii in numarul de produse manipulate, iar latimea de banda a magazinului tau nu promite o performanta foarte ridicata.
In general, OpenCart, arata ca o solutie excelenta pentru startup-uri si companii mici care doresc dezvoltarea unui magazin web independent. Avantajul extraordinar al acestei platforme este claritatea si usurința de utilizare, precum si faptul ca este potrivita pentru utilizatorii mai putin experimentati.
Cea mai buna platforma de comert electronic difera pentru fiecare afacere
Nu exista un raspuns universal cand vine vorba de gasirea celei mai bune platforme de comert electronic disponibila. Nu exista niciodata o alegere corecta sau gresita in selectarea platformei.
Pur si simplu incearca sa gasesti cea mai buna solutie pentru cerintele si obiectivele companiei tale acum si, cel mai important, pe viitor. Descrierile mentionate mai sus te vor ajuta cu siguranra sa gasesti o platforma de comert electronic potrivita in functie de nevoile afacerii tale.
Iar daca intampini dificultati in alegerea platformei potrivite pentru site-ul tau de comert electronic, atunci contacteaza-ma. Cu o experienta bogata in domeniu ofer clientilor cele mai bune servicii de dezvoltare magazine online.
PONT: Atunci cand alegi o platforma, ar trebui sa cantaresti cu atentie toate compromisurile. De exemplu, daca optezi pentru o platforma de comert electronic personalizata, cheltuielile initiale pot fi mari. Cu toate acestea, un site web de comert electronic flexibil, personalizabil si scalabil, care sa se potriveasca cu baza de clienti, iti ofera oportunitati interesante pe termen lung, care depasesc costurile initiale.
Cat costa un site si o platforma de comert electronic personalizata?
Cum am descris mai sus, caracteristicile unui site de comert electronic bun, secretul pentru a castiga batalia ecommerce consta in afisarea unei prezente online care sa corespunda asteptarilor potentialilor clienti si sa-i convinga sa devina clienti fideli. Dar, pentru a atinge acest obiectiv, afacerea ta are nevoie de un site ecommerce uimitor din punct de vedere vizual si axat pe conversie.
In acest moment, poti exploata solutii gata facute sau poti alege sa dezvolti un site de comert electronic personalizat. Ce varianta ar trebui sa alegi? Care este cea mai buna solutie din perspectiva afacerii tale?
Costurile dezvoltarii unui site de comert electronic + soft ecommerce personalizat depind de dimensiunea afacerii si de magazinul online. Site-urile de dimensiuni mici sunt in jurul intervalului de pret de 1500 – 5.000 Euro. Dezvoltarea unui site ecommerce de dimensiuni medii vine cu un pret de 5.000 – 30.000 Euro. Magazinele online complet personalizate, cu un volum mare de produse, nu ar costa mai putin de 30.000 Euro.