Ce inseamna site web personalizat si ce primesti tu



WEB

De multe ori, cei care vor sa-si expuna afacerea pe internet, folosesc in cautarile pe Google, expresii precum „web design personalizat” sau „design personalizat pentru site-uri web” , ori „servicii web design profesionale” , fara sa inteleaga ce inseamna cu adevarat cuvintele lor.

Intentia, de la sine inteleasa, presupune o agentie sau freelancer capabil sa realizeze un design special, un site web care sa faca diferenta si sa conteze intr-o piata.

Insa evolutia spatiului serviciilor digitale a tulburat oarecum apele. Ceea ce face dificil pentru clienti sa distinga intre un site web custom, special conceput pentru ei, si un template modificat.

Cred ca este necesar un articol pentru a clarifica diferentele dintre cele doua abordari, deoarece detaliile conteaza si ofertele sunt complet diferite.

Personal, intalnesc zilnic firme care vin cu site-uri „personalizate”, la randul lor, cu probleme „personalizate”. 

Realitatea: sunt site-uri simple, de tip WordPress sau template HTML, vandute la un pret umflat, ca si design unic.

Dar, fara un punct de referinta despre ce inseamna un site web personalizat, custom, cum crezi ca poti sa faci diferenta intre cele doua abordari de design?

Primul raspuns ar fi simplu, dar greu de inteles!

Nu poti sa ceri personalizare de la o firma care, la randul ei, isi ofera serviciile de web design personalizate sau profesionale … pe un template!

De ce?

Pentru ca aceeasi pasiune si profesionalism se vor regasi si in design-ul tau „customizat”!

Dar tu nu ai cum sa stii asta!

Sau poate …

Nu te intereseaza cu ce tehnologie se dezvolta site-ul. Vrei doar sa duci un proiect la bun sfarsit. Nu ai pretentii si nu stii ce vrei sau vrei sa nu stii!

Totusi, ce inseamna un site web cu design personalizat?

Sper ca aceste elemente sa fie absolut clare, astfel incat tu si dezvoltatorul site-ului sa vorbiti aceeasi limba si sa lucrati pentru acelasi obiectiv.

Redus la forma sa cea mai simplista, un site web personalizat, este acela care incorporeaza cu tact esenta, interesele si obiectivele companiei tale intr-un concept vizual captivant, o reflectare directa a activitatii in ansamblu.

Dar cel mai bine poate fi descris ca un proces minutios, in urma caruia, designerul creeaza o interfata si o experienta de utilizare personalizata, ca raspuns la cerintele clientului.

Studiaza domeniul in care iti desfasori activitatea si publicul tinta iar, concluziile sunt reflectate in rezultatul final. Intelege diferenta dintre un proiect web personalizat si utilizarea unui template si pricepe ca, experienta utilizatorului , este critica in procesul de vanzare.

Daca te indoiesti de personalitatea unui site, cel mai bine este sa il analizezi cu un profesionist inainte de a cheltui bani.

Acorda mare atentie la ce ti se ofera, in special, daca stii ce ai cerut?

Alternativa pe care industria a adoptat-o de-a lungul anilor este ideea unei „teme” agile. Acest lucru inseamna ca „prestatorul” va instala o tema cumparata intr-un sistem de gestionare a continutului si apoi va incerca sa o adapteze cerintelor tale.

Doua lucruri reies din aceasta abordare:

  • cerintele tale nu sunt reflectate in design, sunt mai mult functionale si bazate pe continut
  • rezultatele nu sunt customizari, sunt doar livrabile care functioneaza.

Vreau sa punctez ce este un „prestator”, de servicii digitate, cu ghilimelele de rigoare, deoarece este important sa notam cum vedem acesti profesionisti din industrie.

Un „prestator” nu este un web designer. Nici dezvoltator web.

Un „prestator” descarca, instaleaza si configureaza o tema.

Modificarea temei este posibila fara a sti cum functioneaza codul, cum se structureaza un site si cat de mult conteaza arhitectura si continutul acestuia. Nu spun ca a fi un „prestator” este negativ – este un rol pe care industria l-a creat.

Insa, ideea de customizare si personalizare de la un „prestator” este, in cea mai buna masura, derizorie, deoarece nu exista nimic personalizat in site-urile pe care le produce. Intotdeauna utilizeaza teme, plugin-uri, CMS-uri gen WordPress, pe care de altfel, le si recomanda cu mare drag, ca specialist.

Tu, trebuie sa intelegi cele doua abordari (design custom vs. template modificat) si modul in care acestea difera, deoarece exista consecinte ale fiecarei metode care iti pot afecta afacerea.

Procese de gandire diferite

Am mentionat inainte ca procesul pentru fiecare metoda difera foarte mult si merita descifrat. In loc sa detaliez metodologia fiecarei tehnici, ma voi concentra pe un proces de proiectare web personalizat si voi comenta diferentele dupa.

1) Descoperire

Designerii si clienti intotdeauna acorda timp pentru a defini clar specificatiile proiectului.

De ce proiectezi acest site?

Cine sunt vizitatorii tai?

Ce vrei sa obtii?

Cum va decurge procesul de vanzare?

Cum te vor gasi potentialii clienti?

Ce defineste succesul acestei initiative?

Si, in sfarsit, care sunt preferintele tale estetice si ce elemente de continut ai la indemana?

Toate aceste intrebari duc la o prezentare succinta a proiectului sau la specificatii care ghideaza procesul de proiectare. Designerul creeaza apoi prezentari personalizate pe baza descoperirilor din procesul de mai sus. Unii designeri vor produce o singura prezentare, altii, pot oferi optiuni.

Nu exista nicio modalitate corecta de a face acest lucru. Insa libertatea alegerii prezinta anumite avantaje pentru client fata de examinarea unei singure optiuni.

2) Revizuire si aprobare

Aici este partea in care colaborarea este vitala. Clientiul ofera feedback si trece la cateva runde de revizuire.

Revizuirea este mecanismul prin care tu, ca proprietar, poti analiza design-ul si poti atentiona echipa sa actioneze in conformitate cu cerintele afacerii, si poate, preferintele personale.

Aceasta etapa nu trebuie privita ca o sarcina dificila, ci mai degraba un efort intre doua echipe care indeplinesc obiectivele proiectului.

3) Codare front-end

Cand toate layot-urile sunt finalizate, se integreaza codarea front-end pentru a produce sabloane functionale.

Acest lucru este important, deoarece tu ai inca un moment de revizuire, inainte de integrarea back-end.

4) Livrare pentru integrare

Doar atunci cand sunt aprobate, fisierele front-end pot fi trimise dezvoltatorilor de back-end, care pot integra acele prezentari in sisteme care le vor face sa functioneze.

E un pas care iti permite sa respiri usurat si sa se concentrezi pe etapele urmatoare ale proiectului.

Cum se schimba procesul in cazul unui „prestator”?

Pentru inceput, ideea de „descoperire” nu include o perspectiva de proiectare.

Deoarece nimic nu este „proiectat”, in sine, nu se discuta suficient cu clientul. Si, ca atare, nu exista prezentari conceptuale.

Prestatorul” instaleaza o tema simpla pe o platforma, in special WordPress, care apoi este prezentata clientului ca o perceptie unica asupra business-ului sau.

Nu este nevoie de codare front-end, deoarece aceasta etapa a fost deja finalizata ca parte a temei. Deci, principala diferenta este ca procesul de creare este mai mult o chestie de configurare, nu de web design.

Este o diferenta enorma intre un proiectant real si un „prestator”. Cel din urma nu are abilitati de proiectare, design, viziune, pur si simplu este cel care poate instala si configura o tema fara personalizari masive.

Cei care folosesc template-uri sunt cei care nu pot proiecta sau construi un site web. Si, desigur, din perspectiva lor, totul poate fi tematizat. Probabil ar putea rezolva si miscarea perpetua, cu tema potrivita ……!

Designerii vor proiecta un aspect, in timp ce altii vor modifica o tema.

Confuzia se instaleaza pentru clienti atunci cand nu pot spune cine va face ce!

Durata de viata pentru un site web personalizat

Un site web cu design personalizat are o durata de viata mai lunga din doua motive.

In primul rand, design-ul personalizat este atat de strans conectat la brandingul tau, corporativ si estetic, incat vor fi slabe sanse sa efectuezi o reproiectare.

Brandingul corporativ nu se schimba adesea si, atunci cand se intampla, este de obicei in legatura cu o initativa nesemnificativa.

In al doilea rand, design-ul personalizat este configurat intru-un sistem de gestionare a continutului (CMS), custom, intr-un mod curat, usor.

Temele, pe de alta parte, contin cantitati neobisnuite de cod, bazate pe structura de baza a CMS-ului. Necesita biblioteci software, plugin-uri pentru a functiona.

Este web designul personalizat potrivit pentru firma ta?

Poate parea o intrebare dificila, dar, de fapt, este relativ usor sa stabilesti ce abordare este potrivita pentru tine pe baza unor intrebari simple.

Cat de valoros este un design personalizat pentru utilizatorul final?

Intervalul de timp pentru dezvoltare si cerintele bugetare sunt in conformitate cu asteptarile tale?

Aceasta inrebare poate fi direct legata de tipul de afacere pe care il ai.

Daca esti producator de termostate, este putin probabil ca utilizatorului tau sa-i pese prea mult de estetica site-ului web. Cu toate acestea, daca esti un constructor de case personalizate, poate sa conteze mult.

Cat de complex este proiectul tau?

Aceste considerente sunt doar varful icebergului, dar, din fericire, se aplica aproape tuturor clientilor si proiectelor.

Desigur, exista consideratii mai profunde pentru fiecare client si fiecare initiativa, dar nu sunt descoperite pana cand nu se petrece mai mult timp intre client si agentie sau proiectant. Acesti factori iti pot conduce decizia.

Concluzii

Industria a ceea ce inseamna web design personalizat a facut lucrurile foarte dificile pentru clienti.

Exista o multime de optiuni tehnologice, multe optiuni de proiectare si sute de „experti” , aparuti peste noapte, fara cea mai mica idee despre ce inseamna sa dezvolti un site web si care se plimba de colo-colo, de parca ar sti ce fac.

Solutiile de tip WordPress si site-urile construite pe template-uri sunt potrivite pentru un numar limitat de clienti. De obicei servesc doar ca un prim de pas catre lucruri mai bune.

In timp ce preturile pot fi mai accesibile, nu te vor duce in top si vin cu multe probleme serioase.

Doresti sa profiti din plin de ceea ce ofera internetul si vrei sa culegi roadele muncii tale, un site personalizat este tot ce ai nevoie.

Motivul: natura umana, observam ce iese in evidenta!

Gandeste-te la marketing pentru o secunda.

Esti de acord ca este important sa te diferentiezi de ceilalti?

Pariez ca da.

Imagineaza-ti ce se intampla daca unul dintre concurentii tai are un site web construit pe acceasi tema.

Cum te astepti sa iesi in evidenta in mintea clientilor tai?

Cu siguranta ar fi mai provocator!