Pagina de destinatie, orientari cu cele mai bune practici


Pagina de destinatie

WEB

Toti incercam sa atragem cat mai multi oameni pe site-ul nostru prin motoarele de cautare. Dar, cand oamenii ajung pe pagina de destinatie, cu ce sunt intampinati?

Indiferent daca ajung dintr-o campanie SEO sau una de PPC, unde publicul este directionat de motoarele de cautare, putem creste sau reduce sansele de succes.

De ce este importanta pagina de destinatie?

In calitate de agenti de marketing digital, facem tot ce este posibil incat clientii nostri sa obtina conversii.

Prin urmare, este important ca fiecare pas al experientei clientilor sa fie cat mai eficient si simplificat posibil. Oamenii nu vor sa treaca cu greu prin sisteme complicate si pagini web proiectate necorespunzator. Deci, pentru fiecare piatra de poticnire, exista o sansa mare ca vizitatorii tai sa renunte pur si simplu si sa treaca la alt furnizor.

Ce legatura are acest lucru cu continutul paginii de destinatie?

Ei bine, este o introducere in experienta clientului pe care vizitatorul tau este pe cale sa o aiba. Primele impresii sunt importante si, daca un client nu este incantat de pagina pe care ajunge, probabil ca l-ai pierdut.

Cauta unui anumit produs sau serviciu?

Atunci este treaba ta sa te asiguri ca pot ajunge la produsul sau serviciul mentionat fara efort.

Ce face o pagina de destinatie buna?

Desi raspunsul la aceasta intrebare este intrinsec legat atat de industria in care activezi, cat si de populatia pe care doresti sa o tagetezi, asta nu inseamna ca nu există puncte comune.

Unele lucruri de retinut includ:

Avantajele pregatirii paginii de destinatie

Cand creezi o pagina de destinatie, in mod ideal, vrei sa ai un plan solid care sa detalieze ceea ce doresti sa realizezi.

De exemplu, vrei sa creezi o pagina care sa fie concentrata exclusiv pe SEO (optimizata in primul rand pentru motoarele de cautare si cresterea audientei) sau axata pe conversie (optimizata in primul rand pentru a genera conversii si vanzari)?

Desi diferenta practica dintre cele doua metodologii va fi discutata mai tarziu in articol, este important sa ai obiective distincte.

Titlul atragator

Aici incepe calatoria vizitatorilor tai si va da tonul pentru tot ce urmeaza.

Un titlu grozav atrage atentia cititorului, ii spune ce produs/serviciu ofera pagina. Scurt, puternic si informativ este intotdeauna cea mai buna cale de urmat.

Subtitlul complementar

Urmarind cititorul, subtitlul ar trebui sa cimenteze ceea ce vrei sa obtii cu pagina ta. Daca titlul i-a convins sa citeasca in continuare, este treaba subtitlului sa le spuna ca au ales cu intelepciune. Din acest motiv, un subtitlu poate fi mai descriptiv decat titlul, subliniind punctul initial in timp ce se adauga un element de persuasiune la ecuatie.

Intriga imaginilor

Expresia „o imagine spune cat 1000 de cuvinte” este mai mult decat un cliseu. Oamenii proceseaza imaginile mult mai repede decat cuvintele si, prin urmare, vor fi mai implicati de imagini decat de un text.

In mod ideal, imaginile ar trebui sa fie mari, de inalta calitate, atractive din punct de vedere vizual si relevante pentru produsul sau serviciul tau. Desi acea fotografie HD a unui camp de narcise poate fi uimitoare, este putin probabil sa te ajute sa vinzi piese auto. Atractia vizuala a paginii de destinatie va fi intotdeauna un factor de influenta puternic pentru cei care nu sunt familiarizati cu produsul sau serviciul tau.

Da, este important ca imaginile alese sa functioneze cu designul si aspectul paginii.

In mod ideal, selectia imaginilor se va face in timpul etapei de proiectare, astfel incat atat aspectul, cat si imaginile sa se completeze reciproc. In timp ce toate punctele de mai sus sunt esentiale in dezvoltarea continutului eficient al paginii de destinatie, exista un factor care conteaza. Continutul tau a fost sau nu optimizat atat pentru cititori, cat si pentru motoarele de cautare?

Gasirea echilibrului

Atunci cand proprietarii de afaceri sau membrii personalului intern isi asuma sarcina de a crea ei insisi pagini de destinatie, se intampla adesea unul dintre cele doua lucruri:

  • se creeaza o pagina de destinatie plina de personalitate si informatii, dar care nu optimizata pentru motoarele de cautare
  • se creeaza o pagina abia lizibila, plina cu cuvinte cheie incat continutul ei abia se inregistreaza ca limba.

In functie de antecedentele tale, este posibil ca unul dintre aceste considerente sa se simta mult mai important decat celalalt.

Pe de o parte, continutul bine scris poate atrage clienti, oferindu-le un ton si o voce pe care le pot asocia cu tine, permitandu-le astfel sa se simta mai confortabil cheltuind bani pe produsele sau serviciile tale. Lucru absolut vital, mai ales pentru cei care cauta sa creeze clienti recurenti, deoarece ofera si un motiv sa-si aminteasca de tine.

Cu toate acestea, desi continutul de inalta calitate te va ajuta sa transformi vizitatorii in clienti, SEO ii va aduce pe site-ul tau.

Prin stabilirea unui plan de cuvinte cheie coerent si bine cercetat si implementand acele cuvinte cheie in mod eficient in pagina, ii spui lui Google ca aceasta pagina este o resursa relevanta pentru acel termen de cautare.

Motoarele de cautare nu citesc in acelasi mod in care o fac oamenii.

Ideea pe care incerc sa o subliniez este ca una nu este neaparat mai importanta decat cealalta. Asta deoarece ambele servesc unor scopuri diferite si sunt folosite pentru a beneficia de diferite zone ale experientei clientilor.

Pe scurt, daca ai trafic catre o anumita pagina de destinatie, atunci asigura-te ca pagina respectiva este cat mai optimizata pentru conversii.

Echipa mea de copywriteri, designeri web si specialisti SEO este dedicata sa ofere clientilor nostri continut exceptional care genereaza conversii.