Software personalizat. 5 motive pentru dezvoltare custom
De ce ar trebui sa investesti in dezvoltarea de software personalizat?
Necesitatea transformarii digitale a creat un scenariu in care companiile investesc constant in noi solutii digitale. Fie pentru a facilita operatiunile interne, fie pentru a explora noi fluxuri de venituri in spatiul digital.
Cu toate acestea, exista conceptii gresite care prevaleaza pe piata in ceea ce priveste solutiile digitale. De indata ce o afacere isi manifesta interesul pentru digital, automat este bombardata cu solutii software gata facute, furnizate de jucatori din industria tehnologica.
Insa, investitia in aceste solutii este cea mai buna modalitate de a castiga un avantaj in competitia digitala?
Nu intotdeauna!
Este important ca firmele sa investeasca in dezvoltarea de software personalizat, pentru a-si consolida cresterea afacerii cu un arsenal digital specific. Desi dezvoltarea custom poate parea costisitoare, achizitia unui produs comercial de pe raft ar putea provoca mai mult rau, pe termen lung, daca nu este adaptat la obiectivele tale.
De ce ai nevoie de o dezvoltare personalizata (custom) a aplicatiei web?
Dezvoltarea personalizata a aplicatiilor web are ca obiectiv crearea de atribute, cum ar fi compatibilitatea pe multiple platforme si browsere, uzabilitate si scalabilitate.
Fiecare modul este conceput astfel incat sa se conformeze unui cadru de inalta performanta, securitate si capacitate de utilizare. Iar, nivelul de personalizare a aplicatiei, necesita o intelegere aprofundata a afacerii, obiectivelelor si nevoilor specifice acesteia.
Un expert in dezvoltarea de aplicatii personalizate stie ca fiecare afacere este unica, la fel si nevoile acesteia.
Prin urmare, el abordeaza proiectul de dezvoltare custom, petrecand suficient timp pentru a-si da seama care sunt exact nevoile si obiectivele de business. Acest lucru ii ofera posibilitatea de a propune clientilor tehnologii de ultima generatie si solutii inovatoare. Aplicatiile, astfel construite, servesc un scop specific, unic.
Cele mai populare aplicatii personalizate sunt aplicatiile de date care pot fi: un sistem de gestionare a relatiilor cu clientii (CRM), un software de comert electronic personalizat, un software de automatizare a proceselor de afaceri si asa mai departe.
Aplicatiile web personalizate abordeaza limitarile solutiilor SaaS conventionale, oferind firmelor mai multa eficienta, accesibilitate, personalizare si securitate care ajuta la rezolvarea provocarilor de afaceri individuale.
In acest fel, companiile isi pot eficientiza mai bine operatiunile si procesele zilnice pentru a indeplini provocarile cheie si pentru a atinge obiectivele vizate.
Iata 5 motive pentru care investitia in dezvoltarea de software personalizat este importanta.
1. Complexitate la integrarea sistemului
Diferite domenii ale operatiunilor interne, pot gasi utile instrumentele de la anumiti furnizori de tehnologie digitala. Cu toate acestea, instrumentele gata facute, pot avea fiecare propriile cerinte de infrastructura tehnologica, diferente arhitecturale, diferite metodologii de dezvoltare si diferite niveluri de suport pentru implementare.
Ca organizatie, ecosistemul tehnologic trebuie sa functioneze ca o unitate simplificata, capabila sa ofere valoare in intreaga companie.
2. Restrictii de scalabilitate
Solutiile gata facute sunt deseori anuntate ca fiind scalabile pentru sarcini mari.
Dar cand cerintele tale unice necesita flexibilitate, in afara domeniului definit de compania de dezvoltare a software-ului, atunci ramai cu un software scump care nu poate fi adaptat la cererea ta.
Acesta este un alt domeniu unde dezvoltarea de software personalizat poate schima jocul in peisajul tehnologic.
Componentele unui astfel de software pot fi construite tinand cont de obiectivele specifice domeniului tau de activitate si nu doar de o cerinta standard din industrie. Prin urmare, atunci cand apar cerinte de scalabilitate, un software personalizat va putea sa se adapteze si sa proceseze fluxurile de lucru.
Acest lucru este esential pentru IMM-uri, deoarece ambitiile lor de crestere necesita cu siguranta un backend tehnologic scalabil, pentru a sprijini un proces de afaceri critic.
3. Inovarea
Inovarea se afla in centrul fiecarui mediu de afaceri competitiv.
Cu cat inovezi mai mult, cu atat mai mari vor fi sansele tale de a satisface diverse interese ale consumatorilor. Atunci cand firmele cumpara produse scumpe si gata de implementare de la diferiti furnizori, isi limiteaza propriile dimensiuni ale inovarii.
Aceste companii sunt adesea obligate sa astepte pana cand vanzatorul de software vine cu inovatia dorita. Sau, este posibil sa fie nevoite sa achizitioneze din nou o solutie software, daca furnizorul lor de aplicatii nu este in masura sa adauge noua functie curand.
Avand propriul software personalizat poti sa experimentezi concepte inovatoare mai rapid si fara a depinde de alti furnizori de tehnologie. Acest lucru poate ajuta la o competenta mai mare pe piata. Brand-ul tau ar fi recunoscut ca un precursor, mai degraba decat un adoptator tarziu pentru inovatiile dorite de consumatori.
4. Suport pentru tehnologia existenta
De multe ori, antrepenorii investesc in noi solutii digitale urmarind orbeste tendintele din piata.
Ar putea fi posibil ca tehnologia pe care o au deja sa aiba nevoie doar de cateva modificari si upgrade-uri pentru a oferi aceleasi functionalitati exacte sau chiar unele mai bune in comparatie cu un soft „gata facut” .
Aducerea unei noi solutii digitale de la un furnizor in ecosistemul tau tehnologic existent poate cauza provocari nu doar in integrarea sistemului, asa cum am mentionat mai sus, dar pot aparea cazuri in care este nevoie de eforturi mari pentru a mentine software-ul existent care serveste anumite procese de baza.
Atunci cand companiile adopta dezvoltarea de software personalizat, au libertatea de a construi capabilitati noi pe baza aplicatiilor existente si de a economisi eforturi considerabile in dezvoltare, precum si reducerea escaladarii costurilor.
Customizarea software-ului existent este o alternativa mai buna decat implementarea unei solutii terta parte de la zero, urmata apoi de personalizari costisitoare pentru a se potrivi, in continuare, cu cerintele si obiectivele tale de afaceri.
5. Respectarea standardelor si proceselor
Chiar si cea mai buna solutie digitala de la furnizorii de talie mondiala poate avea probleme de conformitate cu normele si procesele standard adoptate in cadrul unei afaceri.
Este posibil ca producatorii acestui software sa includa recomandari standard, recunoscute in industrie, dar, de cele mai multe ori, o companie poate fi nevoita sa gandeasca atipic, in timp ce isi desfasoara operatiunile zilnice.
Orice implementare tehnologica trebuie sa fie strans legata de obiectivele de afaceri, iar firmele trebuie sa aiba o idee clara asupra cazurilor de utilizare pe care o anumita tehnologie ar putea-o rezolva. Prin dezvoltarea de software personalizat, ai o imagine clara a valorii cuantificabile la fiecare investitie in dezvoltarea aplicatiilor enterprise.
Acest lucru va oferi mai mult ROI decat implementarea unei solutii digitale terta parte, in care compania ta poate fi de multe ori la indemana tehnologiei vanzatorului.
Daca tehnologia nu este punctul tau forte, atunci trebuie sa ai un partener de consultanta adecvat, care te va ajuta sa construiesti coloana vertebrala a tehnologiei in afacerea ta.