Regulile de aur in crearea unui design web persuasiv
Atragerea vizuala si experienta utilizatorului sunt elemente cheie in crearea unui design web persuasiv. Un design web persuasiv are o sansa mai buna de a duce la achizitionarea produselor si serviciilor oferite, optimizand rata de conversie.
Iata regulile de aur pentru crearea unui design web persuasiv:
1. Claritatea – o prioritate maxima
Pentru a obtine claritate, transmite mesajul tau in cel mai simplu si rapid mod posibil. Evita cuvintele generice de genul „cel mai bun” sau „cel mai de incredere”. In schimb, evidentiaza o calitate – de preferinta doar una pentru a evita confuzia – care te pune deasupra concurentilor.
Daca ai mai multe de spus despre afacerea ta, aloca sectiuni pentru pagini web separate care pot explica in continuare produsele si serviciile.
In acest fel, ajuti utilizatorii care, nu sunt nevoiti sa apeleze la biroul tau pentru a solicita informatii care pot fi pe site
Cand prezinti mesajul, gandeste-te cu atentie la compozitia culorilor pentru site-ul. web.
Iti face continutul atractiv vizual? Tipografia utilizata este lizibila?
Nu se va suprapune culoarea textului cu o culoare similara pe fundal atunci cand utilizatorii defileaza pe pagina web? De asemenea, nu impodobi pagina, evita distragerea.
Mesajele importante ar trebui sa fie plasate deasupra pentru a capta imediat atentia utilizatorului. Un sondaj realizat de Orbit Media Studios a aratat ca 80% din primele 50 de site-uri de marketing au o „propunere de valoare explicita” afisata la nivel inalt pe pagina principala.
Aceeasi prioritate a fost acordata CTA-urilor, 78% plasandu-se pe partea de sus a paginii de pornire.
2. Limiteaza optiunile utilizatorului
Dupa 68 de ani, Legea lui Hick s-a dovedit a fi o componenta semnificativa a proiectarii web. In 1951, psihologul britanic William Edmund Hick a descoperit ca, cu cat ai mai multe optiuni, cu atat va dura mai mult sa iei o decizie.
Si pe masura ce sunt oferite mai multe optiuni, utilizatorii pot ajunge la paralizia decizionala, ceea ce poate duce la abandonarea procesului decizional.
In proiectarea web, aceasta inseamna limitarea alegerilor utilizatorilor prin categorizarea alegerilor. O modalitate de a realiza acest lucru este prin gruparea elementelor de meniu in categorii.
Scopul final este crearea unei structuri de date de clasificare mai simpla, care sa raspunda rapid nevoilor utilizatorului.
3. Totul in design-ul web ar trebui sa fie in concordanta cu personalitatea de brand.
Site-urile web sunt instrumente excelente pentru modelarea unei identitati de marca.
Acesta este motivul pentru care trebuie sa te asiguri ca elementele vizuale pe care le utilizezi sunt in concordanta cu personalitatea brand-ului tau. Poti incepe cu alegerea culorilor potrivite asociate cu sentimentul pe care brandul tau isi propune sa il evoce.
Psihologia culorilor sugereaza galben pentru bucurie, albastru pentru pace si calm, alb-negru pentru brandurile de lux sau cele care vizeaza eleganta. Culorile trebuie sa stea si ca fundal pentru logo, care ar trebui plasat strategic. Cei mai multi opteaza sa isi plaseze logo-ul in partea stanga sus.
Atunci cand alegi un font, lizibilitatea ar trebui sa fie prioritara. 99designs recomanda, de asemenea, alegerea a doua tipuri de caractere care se completeaza reciproc si care sustin tonul marcii tale.
Fi in concordanta cu tonul tau. Daca te ocupi de un demografic mai tanar, foloseste cuvinte la care ei se pot lega. Tonul tau ar putea fi, de asemenea, informal.
4. Imbunatateste apelul vizual cu imagini relevante
Infuzarea vizuala ajuta la realizarea unui design web persuasiv care poate duce la rate de conversie optimizate.
Adaugarea simpla a imaginilor, insotita de ajustare pentru a fi mai ergonomica, poate creste veniturile cu 15%. Acest lucru se datoreaza in parte faptului ca oamenii pot procesa imagini de 60.000 de ori mai rapid decat textul.
Dincolo de imagini, fotografia personalizata devine o zona cheie pe care designerii web ar trebui sa o ia in serios.
Un studiu de urmarire realizat de Nielson Norman Group a constatat urmatoarele: in primul rand, utilizatorii ignora imaginile care nu prezinta o relatie cu mesajul continutului; si in al doilea rand, fotografiile generice sunt de asemenea ignorate.
Utilizatorii prefera imaginile care au o conexiune reala cu produsul sau serviciul promovat.
Aceasta tehnica de alegere a imaginilor relevante a fost adoptata de furnizorul de solutii de marketing digital ExactTarget, care si-a imbunatatit conversia cu 40,18%.
La urma urmei, imaginile ofera prima impresie cruciala asupra ta ca brand. Daca nu esti un fotograf calificat sau videograf, angajeaja un profesionist. Ratele de conversie imbunatatite vor valora cu siguranta investitia.
Concluzii
Utilizatorii determina credibilitatea unui site web prin design-ul sau.
Iar acest lucru se traduce prin crearea increderii.
Acest accent din ce in ce mai mare asupra impactului design-ului web este paralel cu ceea ce se intampla in afara lumii online, unde companiile devin mai constiente de modul in care design-ul grafic al ambalajelor le afecteaza vanzarile.
Depasind design-ul vizual, ambalajul unui produs poate afecta, de asemenea, perceptia generala a unei companii. Ca atare, promovarea ambalajelor durabile pentru mediu a devenit o strategie populara pe care brandurile o folosesc pentru a-si consolida increderea.
In mod similar, design-ul web, a iesit din elementul pur estetic la intruchiparea filozofiilor si idealurilor unei afaceri, ceea ce are un impact mai profund in optimizarea ratelor de conversie.